Bárta v Bohumíně slíbil most, jehož dostavbu předtím zastavil

Ostrava - Ministr dopravy Vít Bárta dnes při své návštěvě v Bohumíně slíbil, že stavba důležitého Skřečoňského mostu ve městě, kterou původně zastavil, bude pokračovat. Lidé Bártovi při příjezdu na radnici v Bohumíně předali petici s více než 10 tisíci podpisy za dostavbu mostu, který je součástí přivaděče k D1. Bárta řeší také pokračování dalších důležitých silnic v Moravskoslezském kraji, například prodloužení Místecké ulice v Ostravě k dálnici D1.

Bárta přiznal, že zastavení některých staveb bylo chybou. Tento týden kvůli tomu odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka, který mu údajně nedodal správné podklady. Například obyvatelům Bohumína, kde zastavil výstavbu velmi důležitého mostu, se Bárta již omluvil. Lidé totiž bez mostu musejí jezdit oklikou a přímo městem teď projíždí mnohem víc kamionů.

Ministr dopravy Vít Bárta:

„Postavíme most jen s vlastní nezbytnou nejbližší infrastrukturou tak, aby zbyly peníze na další stavby.“

Starosta Bohumína Petr Vícha: „Stavba mostu, včetně kruhové křižovatky ve Skřečoni a včetně sjezdu do Bohumína, bude dostavěna v původně plánovaném termínu.“

„Myslím, že občané Bohumína ocení, že ministr Bárta dokázal uznat chybu a vyvodit závěry a odpovědnost. V pátek mu za jeho rozhodnutí zatleskají a budeme se společně těšit na rychlou dostavbu mostu,“ uvedl starosta Bohumína Petr Vícha.

Dnes bude na místní radnici jednat o dalším postupu a zřejmě hledat možnosti financování výstavby silnic. Tamní obyvatelé mu chtějí při jeho příjezdu předat petici proti zastavení budování mostu. Bárta po odvolání Brunclíka přislíbil, že ministerstvo bude hledat peníze na jeho dokončení. Jednat bude také v Ostravě o další výstavbě prodloužení Místecké ulice a ve Frýdku-Místku o projektu rychlostní silnice R48.

V Ostravě doufají v povolení všech staveb

Náměstek ostravského primátora Vojtěch Mynář považuje všechny zastavené stavby za životně důležité. Ministrovi se podle něj nedostalo dostatečně informací, jinak by nebylo možné, aby některou ze staveb zakázal. Chyběla zpráva o problémech s nezaměstnaností a obecně souvislosti o tom, že Moravskoslezský kraj je postižený průmyslovou činností. Absencí dálničních přivaděčů trpí centrum i životní prostředí. Ostrava je velkoměsto a právě byla před finišem napojení na dálniční síť. Podle Mynářových slov bombardují pana ministra svými požadavky a dotazy, ale o předpokládaném znovupovolení mostu do Bohumína ví pouze z médií.

Vojtěch Mynář doufá, že budou kraji povoleny všechny čtyři stavby. Pokud by se tak nestalo, nebránil by se ani návrhu hejtmana Jaroslava Palase, který doporučuje provizorní financování staveb přímo do firem. Těm by to stát doplatil později.