Vlaky tam nahradily autobusy. Podle kraje byl provoz na železnici příliš nákladný, a proto ho odmítli dále dotovat. „My jsme si hlavně neobjednali už další provozování osobní dopravy, protože z nostalgie se žít nedá,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD).
Trať ale z map nezmizí. Do dalšího osudu teď zasáhli zástupci společnosti ČD Cargo. Se zrušením nesouhlasí a chtějí ji využívat dál pro nákladní přepravu. „Objevila se možnost svozu dřevní štěpky pro zákazníka, konkrétně se jedná přibližně o 20 000 tun,“ řekl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík.

Reportáž Aleše Hazuky
Správci kolejí zatím nezahájili správní řízení o zrušení trati. „Budeme i nadále pokračovat v hledání případného zájemce o převod nebo provozování této trati,“ doplnil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
O zachování 116 let staré dráhy a o její převod na město žádají i Netolice. Podle starosty Oldřicha Petráška by po ní mohly jezdit prázdninové vlaky. „Doufejme, že tady ještě přeci jenom někdy něco jezdit bude,“ dodal. Také zástupci Českých drah počítají s tím, že v květnu tady pojede parní vlak.