Paříž – Přinejmenším několik týdnů si budou muset zájemci počkat na nové vydání satirického časopisu Charlie Hebdo. Zaměstnanci jsou prý totiž příliš vyčerpaní a smutní, než aby se mohli soustředit na práci. Týden po teroristickém útoku na pařížskou redakci časopisu, při němž zahynulo 12 lidí včetně šéfredaktora a několika kreslířů, se prodaly miliony kusů jeho zvláštního vydání.
Redakce Charlie Hebdo si kvůli smutku a únavě dává pauzu
Mluvčí časopisu Anne Hommelová zdůvodnila pauzu ve vydávání únavou a vyčerpáním zaměstnanců. „Milé čtenářky, milí čtenáři, redakce - velmi dojatá a posílená úžasnou vlnou solidarity - na vás nezapomněla a dává si s vámi schůzku v příštích týdnech na pultech stánků,“ objevilo se v neděli na stránkách časopisu. Příští číslo má vyjít až 25. února.
První vydání po atentátu se objevilo v řádném termínu 14. ledna díky podpoře předních francouzských redakcí a rychle se vyprodalo, stejně jako jeho pozdější dotisky. Celkem vyšel Charlie Hebdo v sedmi milionech exemplářích. Před útokem přitom činil týdenní náklad asi 60 tisíc kusů.
Vydání ukazovalo pod nápisem „Vše je odpuštěno“ plačícího proroka Mohameda držícího symbolické poselství „Je suis Charlie“ (Jsem Charlie), kterým lidé po celém světě vyjadřovali sounáležitost s oběťmi útoku. Karikatura vyvolala protesty desítek tisíc věřících v muslimském světě.
Tradice satirického týdeníku Charlie Hebdo sahá do roku 1969 a novodobá historie se píše od roku 1992, kdy začal po více než desetileté přestávce znovu vycházet. Na aktuální výstavě v pražském centru umění DOX jsou i ukázky z časopisu Hara-Kiri, jenž vycházel od roku 1960. Na Charlie Hebdo se přejmenoval po několika zákazech, které se týkaly například neuctivosti ke smrti prezidenta Charlese de Gaulla.