Oblíbená chatovací aplikace Snapchat pro sdílení fotografií a videí nabídne lidem první elektronickou pomůcku – sluneční brýle s digitální kamerou Spectacles. Lidé si je budou moci zakoupit v USA už na podzim. Vyjdou je v přepočtu na 3130 korun. Snapchat tak bude konkurovat Google, který se svými drahými brýlemi mezi veřejností příliš neuspěl.
Snapchat nabídne vlastní brýle s kamerou. Porazí Google?
Snapchat je populární zejména mezi mladými. Nově chce nabízet uživatelům více než jen sdílení fotek, proto se přejmenuje jednoduše na Snap.
Nové brýle dokážou po stisknutí tlačítka natočit 30vteřinové video, které se prostřednictvím bezdrátové technologie bluetooth nebo wi-fi uloží v aplikaci. Světlo na přední straně zařízení bude ukazovat lidem v okolí, že dotyčný právě natáčí. Baterie vydrží zhruba jeden den.
Zařízení Spectacles v určitém ohledu připomíná brýle Google Glass, které se mezi lidmi příliš neujaly. Google Glass jsou vybaveny navíc malým displejem a umožňují surfování po internetu. Jejich cena činí 1500 dolarů (36 tisíc korun), nejsou tedy finančně dostupné zrovna všem.
Google měl potíže s hardwarem a řada lidí také tvrdila, že majitelé vypadají v brýlích směšně. Často se navíc objevovaly stížnosti, že takové zařízení narušuje soukromí ostatních lidí.
S nižší cenou by ale Snap mohl mít se svým vynálezem šanci, míní odborníci. „To, že z nich udělali sluneční brýle, pomáhá skrýt kameru, trochu to ale omezuje jejich využití – lidé budou muset být venku za denního světla,“ podotkla analytička Carolina Milanesiová ze společnosti Creative Strategies.
Podle deníku Wall Street Journal se ale jedná spíše o hračku s omezenou distribucí. „Je to hlavně o tom, jestli brýle zapadnou do života lidí, zjistit, jestli se jim líbí,“ řekl listu šestadvacetiletý zakladatel Snapchatu Evan Spiegel.