Po půldenní snaze se technikům podařilo zaklíněný válec vyprostit zpod mostu. Když se zdařilo havarovaný náklad uvolnit, mohl most zkontrolovat statik a po desetihodinové uzavírce tak zprůjezdnil Hlučínskou ulici, která po mostě prochází.
Kamion vezoucí ocelovou konstrukci pod mostem uvízl již v úterý ve 20:00, policie však dálnici v obou směrech uzavřela až dnes ráno ve 4:00. Provoz byl podle policie na D1 ve směru na Prahu částečně obnoven až krátce po třetí hodině. Provoz bez omezení v obou směrech umožnili silničáři až před desátou večer.
Dopolední následky uzavírky dálnice i silnice I/56 byly pro Ostravu katastrofální. Objízdné trasy se proměnily v parkoviště. Průjezdná nebyla takřka žádná trasa. „Zkoušel jsem to přes Petřkovice, musel jsem se vrátit, chtěl jsem jet přes Děhylov, bylo to to samé. Z Hlučína je kolona až do Ostravy-Poruby. Teď zkouším projet přes Polsko,“ popisoval své zkušenosti jeden ze zoufalých řidičů. Pozdě přijížděli do práce i cestující městskou hromadnou dopravou, neboť v kolonách uvázly také autobusy a trolejbusy.
Vyprošťování zaklíněného zásobníku na kalový odpad bylo po celé dopoledne neúspěšné. Řada pokusů selhala, v poledne ale technikům dorazily posily. Už v té době ale Ředitelství silnic a dálnic upozornilo, že dopravní komplikace se potrvají až do noci.
Kvůli zablokování Ostravy hrozí vážné potíže polskému dopravci Metrans, který vypravil nadměrný náklad po trase, kam se nevešel, i českému řidiči. Ministerstvo dopravy potvrdilo, že jízda proběhla „načerno“, potřebné povolení úřady nikdy nevydaly. „Vydali jsme povolení pro tři soupravy s výškou dvakrát 4,2 metru a jednu 4,9 metru. Náklad, který v Ostravě havaroval, byl ale vysoký 5,05 metru. Navíc se odchýlil od trasy. Tím porušil vydané rozhodnutí. Dopravci za to hrozí pokuta až půl milionu korun,“ uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák.
Majitel polské firmy Metrans Zygmunt Osiecki tvrdí, že most, pod kterým kamion uvízl, je v místě vjezdu vyšší než na výjezdu. „Je to tam špatně označené a to zmátlo českou firmu, která naše vozidlo doprovázela,“ uvedl Osiecki.
Kromě pokuty bude muset dopravní společnost zřejmě zaplatit i náhradu škody, která na vozovce a mostě vznikla. Podobná nehoda se stala v září, kdy nadměrný náklad zablokoval rychlostní silnici R10 u Brandýsa nad Labem. Nevešel se pod mýtnou bránu. S tím sice dopravce počítal, plánované přenesení návěsu jeřábem se mu ale nepodařilo, převážený kotel byl příliš těžký. Dva dny potom místem nemohla projíždět auta. Událost se však stala v mnohem méně vytížené oblasti, než je Ostrava.
