Na rekonstrukci do Krnova pošlou dráhy 26 vagonů typu Bdt, které v 80. a 90. letech minulého století vyráběla Vagónka Studénka. Úprava se dotkne podvozků a zvýší rychlost vagonů ze 120 na 140 km/h, docela jiné však budou vozy především z pohledu cestujících. „Součástí modernizace bude dosazení nových polstrovaných pevných sedáků, nových podlah a revitalizace ostatních částí interiéru. Novinkou budou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících u vybraných míst,“ popsal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Rekonstruované vagony budou mít také předsuvné dveře, které – na rozdíl od současných zalamovacích – budou blokované.
Velkoprostorové vozy, které „povýší“ z osobních vlaků na rychlíky, chtějí dráhy řadit do modernizovaných souprav společně s nedávno vyrobenými řídicími vozy a vozy dělené první i druhé třídy, které v současnosti vyrábí polská PESA Bydgoszcz. „Předpokládá se, že modernizované vozy budou zařazeny do souprav rychlíků na linkách R13 Brno–Břeclav–Otrokovice–Přerov–Olomouc a R23 Kolín–Mělník–Ústí nad Labem,“ přiblížil mluvčí Šťáhlavský. Všechny modernizované vagony by měly jezdit do podzimu příštího roku.
Díky přesunům regionálních vagonů do dálkové dopravy, pořizování nových vozidel, ale také zkracování souprav se z kolejí pomalu začínají stahovat neoblíbené „koženkové“ rychlíkové vozy. Od příštího roku jich bude jezdit méně mezi Plzní a Chebem, kam začnou denně jezdit Pendolina z Ostravy a Prahy. Další nové nebo modernizované vagony se potom přesunou z elitních spojů – ty vídeňské a možná i budapešťské převezmou nové soupravy Railjet. Pohodlné vozy Siemens, které jezdí do Berlína, zase dráhám zbudou, až koncem příštího roku 2014 začne do Německa jezdit Regiojet.