Ostravský dopravní podnik zmodernizuje část tramvajové trati v Porubě. Bude méně hlučná

Dopravní podnik Ostrava (DPO) za 236 milionů korun zmodernizuje více než 1,6 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě. Z klasického kolejového roštu nechá trať předělat na systém pevné jízdní dráhy, což sníží hluk a vibrace. Současně opraví pět nástupišť. Cestující ale čekají komplikace, protože tramvaje kvůli stavbě budou mít celé prázdniny výluku, a omezena bude i automobilová doprava.

Upravovat se bude úsek Opavské ulice mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a Martinovskou. Půjde o nejdelší takto zmodernizovaný úsek ve městě. Z 85 procent stavbu zaplatí dotace.

„Ne všechny stavby nebo modernizace ve veřejném prostoru znamenají hned na první dobrou, na první pohled a poslech výrazný posun, ale tahle je příkladem právě těch, kdy skutečně lidem přinese výraznou přidanou hodnotu,“ řekla porubská starostka Lucie Baránková Vilamová (ANO).

Ze snížení hlučnosti a prašnosti podle ní budou mít prospěch hlavně lidé bydlící v Opavské ulici, zatravnění trati ale přinese zlepšení pro celou oblast. Cestujícím se navíc zvýší díky novým zastávkám komfort.

Nový mobiliář zastávek

Náměstek ostravského primátora Miroslav Svozil (ODS) řekl, že nový mobiliář zastávek bude ve standardu, jaký už je například na zastávkách Kotva nebo Důl Jindřich. „Nově zrekonstruovaná nástupiště místním nabídnou kombinaci hned několika prvků bezpečnosti: bezbariérový nástup do tramvají, osvětlení nástupní hrany a zábradlí v zastávkách,“ uvedl Svozil.

Předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys řekl, že použití pevné jízdní dráhy je i ekonomické, protože doba do další velké rekonstrukce se oproti klasickému tramvajovému roštu násobně prodlouží. „Koleje budou na odpruženém betonovém monolitu. I náklady na údržbu této technologie jsou několikanásobně nižší, protože kvalitativně tato konstrukce je někde jinde,“ vysvětlil. Další tak náročná oprava podle něj bude třeba až za desítky let.

Objízdné trasy
Zdroj: DPO

Výluky a omezení

Všechny tramvaje jedoucí do Poruby budou o prázdninách odkloněny do Martinova. Cestující budou muset na zastávce Třebovická přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Autobusy budou přes týden ve špičce jezdit každé tři minuty a mimo špičku co pět minut.

Kvůli výluce budou mít tramvaje číslo 3, 4, 7, 8, 11, 12, 17 a 18 a autobusy 26, 43, 46 a 59 upravené jízdní řády. Autobusy také v celé trase nahradí tramvaje na lince číslo 5 z Vřesinské do Budišovic. Náhradní dopravu bude DPO provozovat svými vozy, ale řidiče musí najmout i od jiných dopravců.

Pro auta bude omezen průjezd křižovatkami ulic Opavské, Martinovské a Francouzské, Opavské a 17. listopadu a Opavské a Sokolovské. V Opavské se bude jezdit v jednom pruhu. Další informace jsou na internetových stránkách dpo.cz.

Baránková připomněla, že současně se bude nedaleko stavět kruhový objezd na křižovatce Francouzské ulice u Jilemnického náměstí. „Obě stavby se snažili všichni zúčastnění zkoordinovat tak, aby souběh staveb, uzavírky a dopravní omezení byly co nejkratší. Z původních zhruba šesti měsíců, o kterých se uvažovalo, jsme na měsících dvou, a ještě prázdninových měsících, kdy doprava vždycky v celém městě poklesne,“ řekla starostka. Dopravu v Opavské ulici v současné době komplikuje i oprava mostů přes Odru.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 59 mminutami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 1 hhodinou

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 2 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 16 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 17 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025
Načítání...