Víkendové nehody si vyžádaly šest obětí. Na silnicích je čím dál hůře

Během víkendu zemřelo na českých silnicích šest lidí. Mezi oběťmi jsou tři chodci, dva cyklisté a jeden řidič osobního auta. Nejtragičtější nehoda se stala o víkendové noci u Třešti na Jihlavsku, kde osobní auto srazilo dva chodce. Od začátku srpna zahynulo při nehodách dosud 32 lidí, prázdninový vývoj je tak zatím podobný jako loni. Celkově ale mrtvých na silnicích druhým rokem v řadě přibývá.

Ilustrační foto
Zdroj: ČTK Autor: Pavel Němeček

Loni zahynulo v srpnu při dopravních nehodách 67 lidí a za celé prázdniny si havárie vyžádaly 119 obětí. Letos se po třetím srpnovém víkendu zatím měsíční černá statistika zastavila u 32 mrtvých, v červenci potom přišlo o život 53 lidí, celkem tedy mají prázdniny zatím 85 obětí.

Končící víkend patřil k těm tragičtějším – zvláště neděle se čtyřmi oběťmi. Nejhorší nehoda se stala kolem třetí hodiny v noci, kdy u Třešti narazilo auto do dvou chodců. Podle policejní mluvčí potom řidič nadýchal přes dvě promile. Chodec zahynul také v sobotu, když se ocitl na čtyřpruhové státní silnici u Jíloviště nedaleko Prahy. Další tragické víkendové nehody se staly v Háji u Duchcova, u Lulče na Vyškovsku a v Mladé Boleslavi.

Několik dalších víkendových nehod se potom obešlo bez obětí na životech, skončily ale s vážnými zraněními. Hned sedm lidí utrpělo zranění po čelní srážce dvou osobních aut u Markvartic na Třebíčsku. Jednoho ze zraněných přepravil vrtulník do brněnské nemocnice, ostatní odvezli záchranáři do třebíčské nemocnice.

Zhoršení situace oproti loňsku

Třetí srpnový víkend však nebyl nejhorším prázdninovým víkendem. Podle policejních statistik zemřelo od soboty 13. července do neděle 14. července na českých silnicích sedm lidí. Sedm obětí si vyžádal také minulý víkend 10. a 11. srpna.

Letošní rok je ve srovnání s minulým na silnicích zatím tragičtější. Přibývá nehod, jejich obětí i zraněných. S výjimkou ledna a května skončil každý měsíc roku hůře než stejný měsíc loni. Ke konci července bylo meziročně o devět mrtvých více. Přitom již loni se situace oproti roku 2017 zhoršila. Národní strategie bezpečnosti silničního provozu pro léta 2011 až 2020 přitom počítala s pravým opakem – každoročně mělo být asi o 30 mrtvých méně.