Uzavírka poloviny mostu na D1 nad Velkým Meziříčím skončí v září. Oprava druhé části začne v březnu

Již krátce po prázdninách skončí velké omezení na mostě na dálnici D1 nad Velkým Meziříčím, kde se jezdí v jednom směru pouze jedním pruhem. Podle Ředitelství silnic a dálnic se díky zvolené technologii oprav podařilo zkrátit práce o 35 dnů. Opravena bude zatím jen jedna polovina mostu, druhou čeká uzavírka a rekonstrukce příští rok na jaře.

Video Studio 6
video

Studio 6: Radovan Daněk hovořil exkluzivně se stavebními techniky o průběhu oprav mostu Vysočina

Jeden pruh, do kterého se musí vejít řidiči, kteří spěchají po dálnici D1 – v různých dnech týdnu je zúžení ve směru na Prahu nebo na Brno – zdržuje od června každý den auta u Velkého Meziříčí a zdržovat je měly až do poloviny října. Silničáři nyní slibují výrazné urychlení opravy mostu Vysočina, omezení by tak mělo skončit již na začátku září.

„Zhotovitel slíbil, že to udělá do 8. září. Předpokládáme a doufáme, že to splní a od 8. září bude doprava po obou mostech. To znamená, nebudou vznikat kolony,“ uvedl Tomáš Tisovský z Ředitelství silnic a dálnic. Zkrácení uzavírky jedné poloviny mostu Vysočina z plánovaných 105 na 70 potvrdil také asistent správce stavby Jiří Vala.

Silničáři ostatně již při zahájení opravy kladli na rychlost prací důraz. V tendru hrála ze 70 procent roli cena, z deseti procent záruční doba a zbylých dvacet procent právě doba uzavírky. Dokud se nepodaří opravu první poloviny mostu dokončit, ale musí řidiči počítat s tím, že je bude čekat zúžení do jednoho pruhu, pokud pojedou od nedělního rána do středečního podvečera směrem na Brno a od středy večer do nedělního rána směrem na Prahu.

Oprava ocelové a železobetonové konstrukce nad Velkým Meziříčím tím však nekončí, bude teprve v poločase. Práce na druhé části mostu ve směru na Prahu započnou v březnu příštího roku, upřesnil Jiří Vala.

Práce na nejvyšším mostě na celé D1 jsou součástí modernizace šestikilometrového úseku dálnice u Velkého Meziříčí. Probíhá sanace pilířů a výměna ložisek či zlepšení protikorozní ochrany. Pro řidiče je nejdůležitější, že bude most rozšířen a dostane novou vozovku.

Rozsáhlá modernizace dálnice D1 mezi středočeskými Mirošovicemi a jihomoravskou Kývalkou probíhá od roku 2013, hotová by měla být za dva roky. V současnosti se pracuje na pěti úsecích. Meziříčský je z nich nejkratší, ale zároveň je docela náročný. Součástí dálnice je hned pět mostů, byť téměř půlkilometrový most Vysočina je z nich nejvyšší a jeho oprava nejkomplikovanější, podle Tomáše Tisovského i proto, že most vede do oblouku.

Modernizace úseku Velké Meziříčí, západ – Velké Meziříčí, východ začala letos na jaře. Celá by měla být hotová v listopadu 2020.