Podle leteckého publicisty Martina Velka je obvyklé, že letadla, která se zavádějí do provozu, mají obdobné potíže. Airbus A380 je mediálně sledován, a proto jeho poruchy budí větší pozornost. A380 používá už vyzkoušený systém řízení letadla. I tak se o něj stará nejen technický tým aerolinek, ale i speciální tým Airbusu, které se snaží najít a odstranit všechny chyby.
„Tentokrát pravděpodobně došlo k vysazení jednoho z několika palivových čerpadel, která jsou v palivovém systému letadla. Z pohledu pilota to není nic neobvyklého,“ řekl Karel Műndel, předseda technické komise Českého sdružení dopravních pilotů. Většina letadlových systémů je zálohována, aby nedošlo k ohrožení cestujících.
První problém měl nový letoun A380 v lednu, kdy letadlo kvůli odpojení vlečného vozu sjelo na letišti v Singapuru ze startovací dráhy. V únoru bylo letadlo odstaveno kvůli problému s čerpadlem. Na počátku tohoto měsíce pak letadlo odstavil z provozu v Sydney problém s brzdami. Singapurské aerolinky však uvádějí, že navzdory těmto problémům jsou letadla spolehlivá.
Podle mluvčího aerolinek Stephena Forshawa je letadlo opraveno a opět v provozu. Závada byla stejná jako ta, která se objevila v únoru u jiného letadla A380.
Singapore Airlines jsou první aerolinky na světě, které obří letoun provozují. Zatím mají tři a létají s nimi ze Singapuru do Sydney a Londýna. V květnu plánují zahájit lety mezi Singapurem a Tokiem. Dalších 16 letadel A380 mají aerolinky objednaných.
Singapurské aerolinky získaly první dvoupatrový A380 loni v říjnu, 18 měsíců po původním termínu. Druhým majitelem A380 se stanou dubajské aerolinky Emirates. Ty mají obdržet první letoun v srpnu. Dále se o A380 zajímá British Airlines a Quantel.
A380 je vysoký jako sedmipatrová budova. Pokud budou všechna sedadla v ekonomické třídě, může jich být až 800. V současné době má letedlo kapacitu pro 550 cestujících, kterým poskytuje patrně největší komfort a luxus v letecké dopravě.