Nové logo Škody: Šíp vyrostl a změnil odstín

Ženeva - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto odhalila v předvečer ženevského autosalonu nový korporátní design a své nové logo. To zachovává tradiční okřídlený šíp, který je ale větší a má jiný, méně křiklavý, odstín zelené. Tradiční černý kruh kolem šípu nově vystřídal chromový rámeček. Na vozech, které Škoda nabízí zákazníkům, se nové logo objeví až příští rok. Nebude jej zřejmě mít ani malý rodinný vůz, který firma hodlá uvést letos na podzim.

Spolu s představenou studií nového vozu má nový firemní design naznačit, kam se hodlá Škoda do budoucna ubírat. Automobilka chce jednak rozšířit modelové portfolio ze stávajících pěti modelů a zároveň posílit své aktivity nejen v Evropě, ale i na trzích Číny, Indie a Ruska. Zástupci společnosti již oznámili, že automobilka hodlá každého půl roku přijít s novým modelem. Škoda Auto si loni stanovila cíl do roku 2018 svou výrobu zdvojnásobit na nejméně 1,5 milionu vozů.

„Novou sílu naší značky chceme vyjádřit nejen našimi budoucími produkty, ale i vystupováním vůči našim partnerům a zákazníkům. Škoda jde svou cestou a chce na mezinárodním poli projevit svou novou sílu,“ uvedl člen představenstva za oblast marketingu a prodeje Jürgen Stackmann.

Představená designová studie má stavět na charakteristických prvcích značky. Nápadný je dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie, které umožnily vytvořit nadprůměrný vnitřní prostor a propůjčit vozu ve spojení s dynamickou linií střechy vysokou dávku optické suverenity. Plynulé napojení pátých dveří spolu s variabilitou interiéru signalizuje promyšlenou funkčnost celého automobilu.

Nový firemní design by se měl u prodejců začít objevovat postupně a nový vzhled by měly mít všechny nově otevírané autosalony. U těch stávajících bude záležet na vlastnících, kdy se rozhodnou do změny investovat. Prvním autosalonem v novém kabátě má být ještě letos otevíraná prodejna ve švýcarském Curychu.