Pro soukromé autobusové společnosti přinesla stávka v dopravním podniku lákavou příležitost. O provoz na městských autobusových linkách 34, 48 a 54 se prozatím podělily společnosti ČSAD Frýdek-Místek, ČSAD Havířov, ČSAD Karviná a Veolia Transport.
Na ostatních linkách se dopravní podnik snaží zajistit provoz v podobné míře jako v předchozích dvou dnech. „Oproti předchozím dnům nenastoupilo do práce pár řidičů trolejbusů, takže tam máme drobné omezení, ale i tak trolejbusy stále jezdí jako ve všedních dnech,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Vstup Ivy Bartoňové
Skončí stávka v pondělí?
Boj o vyšší platy je únavný pro obě strany, proto se představitelé dopravního podniku i odborů budou snažit co nejrychleji dohodnout na řešení situace. Stále platí, že odbory požadují zvýšení platů o pět procent, zatímco dopravní podnik je ochoten přidat jim pouze jedno a půl procenta s garancí stejného zvýšení platů i v příštím roce.
O víkendu cestující stávku nejspíš nepoznají. Dopravní podnik oznámil, že chce víkendový provoz splnit ze sta procent. Během pondělí by protest zaměstnanců mohl skončit. „Konkrétní termín není ještě stanoven, ale obě strany mají zájem na brzkém ukončení stávky,“ řekl mluvčí Albrecht a dodal, že už teď stál protest DPO tolik, kolik by činilo navýšení mezd, jež pro letošní rok podnik nabízí, ztráta se pohybuje kolem 700 tisíc korun denně.
Protest sílí
O vyšší platy se hlásí stále více lidí, kteří se zapojují do protestů před magistrátem. Ve čtvrtek jich bylo téměř 600, dnes o několik desítek více. „Na začátku jsme napočítali asi 650, ale stále se přidávají další, takže nedovedu odhadnout konečný počet,“ upozornil odborový předák Ivo Protivínský.
Primátorův náměstek pro dopravu Boháč již dříve uvedl, že trvá nabídka zvýšení mezd o 1,5 procenta zpětně už od ledna a garance stejného nárůstu i na příští rok. Nevyloučil další navýšení, pokud by město našlo někde rezervy. Pro rozpočet dopravního podniku by zvýšení mezd o 5 procent znamenalo jeho navýšení o 40 milionů korun.