„Operátoři nepoužívají třetí osobu, oni mluví opravdu tak, jak já píši - tedy za mne,“ pochvaluje si novou službu neslyšící Lubomír Hykl. Do zvláštní aplikace v mobilním telefonu napíše obsah telefonátu, který tlumočník na druhé straně přímo telefonuje na zadané číslo. Tato telefonní linka pro neslyšící funguje non-stop.
„Z telefonu se nejdřív ozvalo, že jde o textový hovor pro neslyšícího zákazníka, který má nákupní požadavek,“ popsala svůj první telefonát s neslyšícím člověkem vedoucí obchodu Marcela Janíčková. Cizí operátor se tak na chvíli stal hlasem Lubomíra Hykla.
Jak se spojit s operátorem pro neslyšící?
Skype - „o2hovorproneslysici“
Facebook - www.facebook.com/neslysici
ICQ - 593 439 364
SMS zprávy - 722 147 147
Bezplatná linka - 800 142 142
Emailová komunikace - neslysici@o2.com
E-psací telefon - aplikace s názvem TexMee je volně ke stažení přes GooglePlay obchod nebo Appstore. Aplikace funguje v mobilních telefonech se systémy Android, iOS a Symbian.
„Operátoři linky zprostředkují měsíčně asi 2700 požadavků a deset procent z nich je prostřednictvím aplikace e-psací telefon,“ vypočítala Lucie Jungmannová z Telefónica Czech Republic.
Pro klienty, kteří nechtějí, nebo nemohou svůj telefonní hovor nejprve napsat, je k dispozici třikrát v týdnu i překladatelka ze znakového jazyka. Svůj telefonát mohou neslyšící pomocí webové kamery přímo odznakovat do telefonního centra. „Zajišťuje to jedna tlumočnice, která je tady přítomná třikrát do týdne na omezenou dobu, protože nemáme více peněz, abychom pokryli celodenní provoz,“ přiznala zástupkyně Unie neslyšících Brno Radka Kulichová.