TÉMA

European Train Control System

ETCS má zabezpečit železnici, mezi Olomoucí a Šumperkem ale zatím komplikuje provoz

Provoz vlaků na modernizované a elektrifikované železniční trati z Olomouce do Šumperka komplikují časté výpadky evropského zabezpečovacího systému ETCS, kvůli kterým spoje nabírají zpoždění a některé musí být zrušeny. Za část problémů v plynulosti provozu mohou i poruchy vlaků. Na komplikace si stěžují cestující, krajský úřad situaci řeší.
7. 11. 2023|

Trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi je po pěti letech hotová, cesta z Prahy na jih Čech zrychlí

Mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi na Benešovsku skončily práce na stavbě nové trati, díky které se zrychlilo cestování vlaky z Prahy na jih Čech. Původní železniční trať nahradila téměř dvacet kilometrů dlouhá přeložka. Na dosud jednokolejném úseku přibyla druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd. Náklady jsou 6,7 miliardy korun bez DPH, projekt je spolufinancován z EU, uvedl v Ješeticích na Benešovsku generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
15. 6. 2023|

Zabezpečovací systém ETCS má hlídat vlaky, přitom se dopustil chyby

Správa železnic řeší nečekanou nepříjemnost s vlakovým zabezpečovačem ETCS (European Train Control System). Má být spolehlivý, podle zjištění České televize ale v polovině ledna udělalo zařízení na jedné z lokomotiv zásadní chybu, když málem vlak pustilo opačným směrem. Stát přitom už několik let avizuje, že ETCS bude na hlavních koridorech povinné.
11. 4. 2023|

Vlaky na hlavních koridorech má hlídat systém zabezpečení ETCS. Vyjde na desítky miliard

Přípravy velké změny na české železnici pokračují. Na dvou hlavních koridorech by měly za dva roky jezdit jen vlaky vybavené evropským zabezpečovacím zařízením známým jako ETCS. Bude to stát desítky miliard, ministerstvo dopravy navzdory vysokým nákladům s termínem dál počítá.
29. 12. 2022|

ČD Cargo převzalo poslední modernizovanou lokomotivu se zabezpečením ETCS

Nákladní železniční dopravce ČD Cargo převzal poslední ze 78 lokomotiv, které mu dovybavila ČD Telematika evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Provoz vlaků pod dohledem ETCS bude v Česku ve větším rozsahu zahájen od roku 2025, hlavně na páteřních koridorových tratích. Poslední lokomotivu z tříleté zakázky za několik stovek milionů korun převzal dopravce v Plzni, protože vozidla testuje na koridoru Cheb–Plzeň, kde už Správa železnic (SŽ) vybavila zabezpečovací elektronikou také trať, řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.
1. 11. 2022Aktualizováno1. 11. 2022, 19:14|

Vedlejší železniční tratě jsou špatně zabezpečené. Podle Drážní inspekce je třeba hledat řešení i doma

Drážní inspekce doporučuje státu změnit přístup k zabezpečování na vedlejších železničních tratích v Česku. Vyšetřovací zpráva k loňské srážce dvou vlaků nedaleko Čáslavi mluví o tom, že by se nemělo spoléhat jenom na drahý evropský vlakový zabezpečovací systém (ETCS), který je určený spíš pro velké koridory, ale stát by měl hledat i vlastní alternativní řešení.
24. 5. 2020|

Za srážku vlaků u Čáslavi mohla podle inspektorů lidská chyba. Trať je špatně zabezpečená, tvrdí

Drážní inspekce uzavřela vyšetřování loňské srážky osobního a nákladního vlaku východně od Čáslavi. Hlavní chybu podle ní udělal strojvedoucí motorového vozu, když nepočkal ve stanici, kde se měly oba vlaky míjet. Vyšetřovací zpráva, kterou má Česká televize k dispozici, také uvádí, že se nehoda stala na málo zabezpečené trati, kde se chyby těžko napravují, a podle inspektorů má Správa železnic jiné priority.
19. 5. 2020|