TÉMA

Škoda 15T

Průvodce pražskými tramvajemi. Do běžného provozu vyjíždí sedm typů

V Praze začnou jezdit nové tramvaje. Dopravní podnik objednal napevno zatím čtyřicet nových nízkopodlažních vozidel 52T od Škody, s výrobcem má ale také rámcovou smlouvu na dalších 160 těchto tramvají. Odebere-li je všechny, významně se tím přiblíží chvíle, kdy již nebude nutné do pražských tramvají nastupovat po schodech. S typem 52T se také zásadně zvýší podíl klimatizovaných tramvají, kterých dnes jezdí jen něco přes sto z celkových téměř osmi stovek vozidel. Vozový park se také výrazně omladí. Nejstarší tramvaje, které jsou dnes bez výraznější rekonstrukce v provozu, jsou z 90. let minulého století.
11. 1. 2024|

Aby se nemuselo zpomalovat. Dopravní podnik opravil poruchové tramvaje 15T a chce zvrátit rozhodnutí Drážního úřadu

Pražské tramvaje 15T se zřejmě vyhnou nucenému snížení rychlosti. O omezení, které řidičům tramvají přikazovalo snížit rychlost ze 60 na 40 kilometrů v hodině, rozhodl Drážní úřad, ovšem nepravomocně. Rozhodnutí úřadu předcházely vážné problémy s koly strojů, která se za jízdy rozpadala. Dopravní podnik mezitím vozy upravil a snaží se úředníky přesvědčit, aby nařízení nezačalo platit.
28. 1. 2020|

Nejnovější pražské tramvaje musí přibrzdit. Kvůli problémům s koly jim hrozí omezení rychlosti na 40 kilometrů v hodině

Nejnovějším pražským tramvajím hrozí dramatické omezení povolené rychlosti – z 60 kilometrů v hodině na pouhou čtyřicítku. Zatím nepravomocně o tom podle informací České televize rozhodl Drážní úřad. Dopravní podnik se ale již připravuje na to, že rozhodnutí pravomocné bude a své nejmodernější vozy začal stahovat na linky, kde omezení rychlosti tolik nevadí.
8. 12. 2019|

Z vedra bude černý pasažér. Pražská rada po sporech schválila dosazení klimatizace do 124 tramvají

Pražské tramvaje typu Škoda 15T budou všechny klimatizované. Městská rada schválila zajištění klimatizace prostoru pro cestující ve 124 vozech, které ji zatím nemají. Dopravní podnik za to zaplatí necelých 400 milionů korun. Radou nákup klimatizací prošel i přes dosavadní výhrady koaličních Spojených sil pro Prahu.
4. 11. 2019Aktualizováno4. 11. 2019, 16:07|

Po nehodách, kdy se za jízdy rozpadla kola, musí dopravní podnik zkontrolovat všechny své nové tramvaje

Tisíce kol musí zkontrolovat pražský dopravní podnik, aby předešel pohromě v podobě zákazu provozu tramvají typu Škoda 15T. Letos počátkem roku převzal městský podnik poslední z 250 těchto tramvají, ale v té době se již začal projevovat zásadní problém – novým vozům se doslova rozpadají kola. Čtyři z nich už letos vykolejily.
31. 10. 2019|

Tramvaje pro Prahu jsou kompletní. Nejdražší, nejporuchovější, nebo jen takové, jaké je město chtělo?

V pražských ulicích – nebo alespoň vozovnách – již je všech 250 tramvají typu Škoda 15T, které dopravní podnik objednal v roce 2006 a odebíral od roku 2011. Pražskou MHD zásadním způsobem změnily, díky nim se standardem stalo bezbariérové nastupování, přinesly klimatizaci, své předchůdkyně převyšují i jízdními vlastnostmi. Táhne se s nimi ale také pachuť něčeho trochu nechtěného a hlavně drahého. Svého času se objevilo i tvrzení o nejdražší tramvaji na světě.
27. 2. 2019|