Nice investovalo do Tour de France. Teď doufá, že vše nepřijde vniveč

Události: Naděje spojené s Tour de France (zdroj: ČT24)

Může to být jedna z mála světových sportovních akcí, kterou pořadatelé letos nezrušili. Za měsíc má začít slavný cyklistický závod Tour de France. Počet nakažených v zemi sice zase roste, přípravy na start přesto pokračují. I proto, že jeho zrušení by těžce dopadlo nejen na místní ekonomiku.

Na start závodu v Nice vsadil podnikatel Luc Salsedo téměř svůj život. Vymyslel výrobek na bázi lokálně oblíbené soccy, tedy placky z cizrny, a prodal restauraci, aby měl prostředky na jejich výrobu, a stal se oficiálním partnerem Tour de France. Teď jen čeká, jak všechno dopadne. „Pro malý podnik jako ten náš je to opravdu velká investice. Věřím proto, že se závod uskuteční,“ říká.

Rodák z Nice doufá, že díky reklamě začne své pochutiny prodávat po celé Francii a že se mu vynaložené prostředky vrátí. Zrušením závodu by se, jak tvrdí, ocitl na dně.

Navzdory zhoršující se epidemické situaci ve Francii však organizátoři věří, že k tomuto kroku nebudou nuceni sáhnout. „Plánují se různé kontroly, povinné nošení roušek a také dodržování bezpečných vzdáleností, aby lidé nestáli hned vedle sebe,“ vysvětluje místostarosta Nice Rudy Salles.

Tři etapy

Pořadatelství Tour je pro Nice velkou investicí, možnost organizovat hned tři etapy stála město více než tři a půl milionu eur (přes 92 milionů korun) s tím, že to ekonomicky pomůže celému regionu. „Je to událost, která nám prodlouží letní sezonu až do babího léta, navíc září a říjen jsou pro návštěvu Azurového pobřeží ideální měsíce,“ přeje si ředitelka místního turistického úřadu Claire Beharová.

Město i turistický úřad vyčíslily přímý zisk z pořádání závodu v příštích několika letech na osmdesát milionů eur. To bylo ale ještě před koronavirem. Do organizace etap vložily prostředky i města a vesnice, kde mají etapy začínat nebo končit. „O Tour je mimořádný zájem, každoročně chce být součástí závodu na 250 měst,“ podotýká technický ředitel Tour Thierry Gouvenou.

Na závodu se přímo podílí na pět tisíc lidí, podél trati ho až dosud sledovalo dvanáct milionů diváků. Letos jich bude méně, většina zůstane u televizních obrazovek. V loňském roce jich alespoň minutu přenosu vidělo na třicet milionů.