Stanice? Teď spíš široký tunel. Oprava v Jinonicích se blíží k polovině

Oprava stanice pražského metra Jinonice se blíží do poloviny. Nyní, téměř tři měsíce od chvíle, kdy se Jinonice uzavřely cestujícím a vlaky jimi začaly projíždět, jako stanice ani moc nevypadají. Je sundáno všechno obložení a dělníci začali stanici zabezpečovat proti průsakům.

Stanice metra, která původně nesla název Švermova, je součástí úseku Smíchovské nádraží – Nové Butovice (původně Dukelská). I když má projekční označení III.B, byl na trase B uveden do provozu jako druhý v roce 1988. Dopravní podnik se nedávno rozhodl stanici uzavřít kvůli průsakům podzemní vody.

„Průsaky jsou největším problémem. Ničí nám například zabezpečovací zařízení a další technologie,“ uvedl investiční ředitel dopravního podniku Jan Blecha. Věří přitom, že další oprava nebude nutná dříve než za dalších 30 až 50 let.

Výluka v Jinonicích, které jsou i v případě, že nejsou uzavřené, jednou z nejméně vytížených stanic pražské podzemní dráhy, začala 7. ledna. Skončit by měla 7. sprna.

Ve veřejných prostorách stanice dělníci odstrojili obložení a opravují kovové oblouky, na které namontují nerezové plechy. Těmi by se v případě dalších průsaků odvedla voda do prostorů pod stanicí, odkud by již byla přečerpána do kanalizace.

Současně se rekonstrukce dotkne i nástupištních hran a neveřejných prostor stanice. Tam nechá dopravní podnik vyměnit kabely a nainstalovat nové osvětlení.

Po dokončení oprav by měla stanice Jinonice vypadat stejně jako před výlukou, na stěnách opět budou charakteristické skleněné tvarovky.

Dopravní podnik v minulosti podobným způsobem rekonstruoval několik stanic na trase A a především téměř na dva roky uzavřel stanici Národní třída, která je stejně jako Jinonice na trase B.

Podle Jana Blechy navážou na rekonstrukci Jinonic opravy stanic ve větší frekvenci. Každý rok by měly přijít řada na dvě a jako první to budou Skalka a Dejvická na trase A. Na Florenci na trase C pak podnik chce opravit stropní desku stanice.