Jeden úsek otevřít, další zavřít. Oprava dálnice pokračuje

Celkem 16 kilometrů dálnice mezi Brnem a Vyškovem aktuálně opanují stavbaři. K rekonstruovaným úsekům dnes přibyl další pětikilometrový pás dálnice. Problémy kvůli častým kolonám přitom v nechvalně proslulém úseku nemají jen projíždějící řidiči, ale také místní firmy, které přicházejí o peníze. Naopak otevřít by se měl už modernizovaný úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Místo nákladního auta s nábytkem vyráží z Rousínovské firmy osobní auto. Jeho řidič se jede podívat, jak vypadá provoz na dálnici D1 a přilehlých silnicích. Dřevařská firma se takto snaží vyhnout kolonám na dálnici, které jí způsobují velké finanční ztráty.

„Blízkost dálnice, která bývala naší konkurenční výhodou, se stala nevýhodou. Pokud jsme dřív vyjížděli do Prahy v pět hodin ráno, dnes vyjíždíme ve tři. V autě mám tři chlapy a musíme je zaplatit. Mají přesčasy, nestihnou montáž a často musí přespat,“ postěžoval si obchodní ředitel firmy Dřevodílo Rousínov Michal Navrátil. „Zvěd“, kterého vysílají k dálnici, aby ověřil, jak vypadá doprava, jim aspoň trochu pomáhá snižovat ztráty.

O komplikacích s dopravou hovoří obchodní ředitel Michal Navrátil (zdroj: ČT24)

Dnes jim ale přibyly další vrásky – k deseti kilometrům omezení přidali silničáři u Rousínova ve směru na Prahu dalších pět. Už od rána se před omezením tvořila zhruba tříkilometrová kolona. Pokud se někdo pokusí dálnici objet, má smůlu. Omezení a uzavírky jsou i na souběžné silnici. A i tam se tvoří dlouhé kolony.

Celkem 16 kilometrů dálnice mezi Brnem a Vyškovem bude patřit silničářům až do 12. září. Pak se budou opravené úseky postupně otvírat. Úplně silničáři z dálnice zmizí až v zimě. „Všechny práce budou ukončeny do 2. prosince letošního roku,“ upřesnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Hned na jaře se mezi Brno a Vyškov silničáři i s kužely a omezeními zase vrátí. Opravy tam ŘSD naplánovalo ještě na celý příští rok.

Otevření se odkládá

Ve čtvrtek se měl otevřít i modernizovaný úsek na Vysočině mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Dokončení ale zhatilo počasí. „Bohužel nám zapršelo, stejně jako včera odpoledne, jinak už jsme mohli mít hotovo. Ale kvůli počasí to budeme dodělávat pravděpodobně ještě zítra,“ potvrdil referent dopravního značení Gefab CS Rudolf Rusler. Právě vodorovné značení je to poslední, co na úseku chybí dodělat.