Ministerstvo dopravy v pátek zahájilo přípravy nového tendru na provoz mýtného systému. Jde o záložní plán, který by stát využil v případě, že by byla současná mýtná smlouva pravomocně zrušena. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) zároveň uvedl, že stát připravuje i další provizorní řešení, pokud by tendr nestihl dokončit včas.
Novou mýtnou soutěž připravuje stát jako záložní plán
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve čtvrtek zakázal plnění mýtné smlouvy mezi státem a konsorciem CzechToll/SkyToll, a to s ročním odkladem. Ministerstvo proti tomu podá rozklad.
V případném tendru by stát hledal provozovatele nového systému mýta, který bude spuštěn od prosince. Nešlo by tak o soutěž na zcela nový mýtný systém, jako tomu bylo u posledního tendru, ani o využití starého systému, který nyní provozuje Kapsch.
Ministerstvo se však podle Kremlíka připravuje i na skutečnost, že by nestihlo nový tendr připravit včas.
Resort tedy bude vedle nového zadávacího řízení připravovat i provizorní řešení, které by vyřešilo výběr mýtného po přechodnou dobu, dokud by stát nenašel plnohodnotnou formu řešení.
Kapsch nabízí provoz stávajícího systému
Stát tak zřejmě zatím nevyužije nabídku, kterou mu v minulých dnech předložil současný správce mýta Kapsch. Rakouská firma nabídla provoz stávajícího systému pro případ, kdyby byla mýtná smlouva zrušena.
Kremlík zároveň zopakoval, že věří, že záložní plán nebude zapotřebí.
V loňském tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Uspělo v mýtném tendru s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Proti průběhu tendru i platnosti mýtné smlouvy protestoval současný provozovatel Kapsch, který v soutěži neuspěl s nabídkou přes 13 miliard korun.