Equa bank vyhlíží klienty velkým hráčům, láká na nízké poplatky

Praha - Equa bank, která vznikla po převzetí Banco Popolare ČR, se chce zaměřit na získávání nových zákazníků především z řad klientů velkých tuzemských finančních ústavů. Během následujících pěti let plánuje Equa bank získat přes 300 tisíc klientů, nyní jich má zhruba 5 tisíc. Do dvou let pak chce rozšířit počet poboček ze současných sedmi na 25. Banka investičního fondu AnaCap se v posledních měsících stává už třetím finančním domem, který se snaží o klienty velkých konkurentů.

Snahu přetáhnout na svou stranu klienty velkých bank již dříve oznámily i další nové banky na tuzemském trhu - Zuno Bank a Air Bank. Služby budou nabízet hlavně na internetu. „My, stejně jako Air Bank nebo Zuno Bank, jdeme po klientech těch velkých bank. A teprve časem se ukáže, kdo byl úspěšnější,“ uvedl provozní ředitel Ondřej Moravec.

Měnit banku se Čechům moc nechce

Malé banky v Česku zatím podle průzkumů naráží na neochotu klientů měnit banku, a to i přesto, že zavedené bankovní domy svým klientům účtují v porovnání se zahraničím poměrně vysoké poplatky. I odborníci potvrzují, že Češi jsou ve svém postoji k bankám velmi konzervativní.

Nástup nových bank na český trh (zdroj: ČT24)

Equa bank svým klientům nabízí v případě aktivního využívání služeb účet zdarma, výběr z bankomatů nabízí v ČR i po celém světě za devět korun a úročení spořicího účtu ve výši 2,3 procenta. Většina stávajících bank přitom nabízí úročení spořicích účtů spíše pod dvěma procenty. Zuno Bank nabízí dvouprocentní úrok a Air Bank garantuje, že úroková sazba bude patřit mezi tři nejvyšší na trhu.

Na českém bankovním trhu se schyluje k ostrému boji o zákazníky

Air Bank ze skupiny PPF finančníka Petra Kellnera, která zahájí ostrý provoz a začne nabízet služby klientům 1. listopadu, chce během prvního roku činnosti získat 70 tisíc klientů. V pátém roce činnosti chce čtyř až pětiprocentní podíl na trhu, což je zhruba 250 tisíc aktivních klientů.

Air Bank
Zdroj: Michal Doležal/ČTK

Internetová Zuno Bank, která patří do skupiny Raiffeisen Bank International stejně jako tuzemská Raiffeisenbank, chce zopakovat svůj úspěch ze Slovenska. Tam od loňského prosince získala zhruba 18 tisíc klientů a vklady za 125 milionů eur (přes tři miliardy korun). Banka přitom podle vlastního vyjádření za sedm týdnů provozu přilákala v ČR 16 tisíc klientů a na vkladech pak vybrala přes pět miliard korun.

Už zavedení hráči proto rozšiřují své služby - a to také na internetu. Podle Hypoteční banky totiž 90 procent lidí očekává komunikaci s bankou prostřednictvím počítače. Proto teď představila takzvanou Virtuální pobočku. Prostřednictvím videohovoru klientům umožňuje sjednat si hypotéku třeba z domova. „Produkt je určen lidem, kteří už dnes na internetu komunikují, kteří na internetu nakupují a mají s ním nějaké zkušenosti. Jsou navíc většinou časově poměrně vytížení,“ dodal ředitel marketingu a PR Hypoteční banky Bohdan Suchánek.

I další banky podobné produkty testují. Podle projektu Češi v síti dnes Internetové bankovnictví využívají lidé podobně často jako sledování videa na internetu. Ke svému účtu v bance se za poslední měsíc připojilo dokonce více lidí, než kolik se jich připojilo ke svému účtu na sociálních sítích.

Vydáno pod