Objížďka při uzavření mostu v Kroměříži povede po obchvatu

Zlín - Objízdná trasa, kterou budou motoristé moci využít v době uzavření a rekonstrukce mostu Karla Rajnocha v Kroměříži, je už známa. Povede po nově dokončeném dálničním obchvatu města. Ředitelství silnic a dálnic se na tom ve čtvrtek dohodlo se zástupci Zlínského kraje. Na dotaz ČTK to uvedl Bohdan Procházka z odboru dopravy Městského úřadu Kroměříž. Informaci potvrdila také Martina Vápeníková z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Zahájení rekonstrukce mostu Karla Rajnocha je plánováno na květen. První dva měsíce se most bude opravovat za provozu, od července do října bude vždy polovina mostu zcela neprůjezdná. Na druhé bude povolen průjezd vozidlům integrovaného záchranného systému a autobusům. Ostatní budou muset Moravu přejíždět po objízdných trasách. Práce na mostě pak budou pokračovat již za plného provozu i v roce 2009.

„Objízdná trasa povede severním úsekem obchvatu města,“ uvedl Procházka. Aby zde nedošlo k nadměrnému nahuštění dopravy, uvažuje se podle něj i o instalaci silničních poutačů, které odkloní dopravu ze Zlínska a Otrokovicka ve směru na Brno přes silnice v Buchlovských kopcích. Objížďka by tedy podle Procházky měla sloužit především motoristům z kroměřížského regionu.

Podle Vápeníkové zatím není jasné, zda budou moci obchvat používat i ti účastníci silničního provozu, kteří na dálnici nesmějí, například cyklisté, zemědělské stroje a chodci. „To bude předmětem dalšího jednání se zástupci Zlínského kraje,“ uvedla.

Jednání o této objízdné trase dosud provázely komplikace. Ředitelství silnic a dálnic se bránilo povolit využití úseku, který měl být podle plánu po dokončení části dálnice D1 z Kojetína do Kroměříže zpoplatněn.

Most Karla Rajnocha je v Kroměříži jediným silničním mostem přes řeku Moravu. Byl postaven v roce 1954, od té doby slouží bez větších oprav. Před vybudováním obchvatu města tudy vedla silnice první třídy, po které se jezdilo mimo jiné i ze Zlína do Brna. Silný provoz a povětrnostní vlivy se podepsaly na statice mostu. Stavbaři nyní opraví kompletní mostní vybavení, zesílí také konstrukci. Zlínský kraj do chátrajícího mostu, po kterém projede denně asi 16 000 vozidel, investuje přibližně 40 milionů korun.