Cestující se stále mohou nadát drobných zpoždění, protože krátkým úsekem u hlavního nádraží v Olomouci musí vlaky stále jezdit sníženou rychlostí. „Po dokončení opravy by to ve stanici mělo být kapacitně v pořádku. Vlaky zde však z preventivních důvodů budou nadále jezdit omezenou rychlostí 10 kilometrů v hodině, protože není funkční zabezpečovací zařízení,“ uvedl mlvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Příčiny sobotní nehody stále vyšetřuje Drážní inspekce. Do nákladního vlaku, který projížděl olomouckou stanicí směrem na Grygov a Přerov narazila na zhlaví dieselová lokomotiva, která manipulovala se soupravou od rychlíku Brno – Olomouc. Podle dosavadního zjištění inspektorů posunovací stroj neměl povolenou jízdu, ale nezastavil. Zatím není jasné, zda šlo o pochybení strojvedoucího, nebo o technickou závadu.
Škoda na posunující lokomotivě a vykolejeném osobním vozu byla odhadnuta na jeden milion korun a škoda na sedmi vykolejených a dalších dvou poškozených vagonech nákladního vlaku na 2,5 milionu Kč. Poškození kolejí, trolejí, systému ohřevu výhybek a zabezpečovacího zařízení bylo vyčísleno celkem na 2,1 milionu korun.