TÉMA

Zábavní průmysl

Zákazníci mohou mít menší výběr, nezávislá studia čelí tlaku, hodnotí experti obří akvizici Microsoftu

Akvizice společnosti Activision Blizzard Microsoftem je jednou z největších transakcí v historii zábavního průmyslu a největším obchodem ve videoherním sektoru vůbec. Experti oslovení redakcí ČT24 upozorňují, že obří transakce v hodnotě bezmála 69 miliard dolarů (přes 1,5 bilionu korun) může mít na herní trh zásadní dopady – zákazníci mohou mít ve výsledku menší výběr a gigantická akvizice může dostat pod tlak menší vývojáře, kteří zkrátka nemají šanci konkurovat ekonomické síle obřích vydavatelství.
22. 11. 2023|

Pomáhají zvedat prodeje hardwaru, exkluzivní herní tituly ovšem zároveň mohou rozdělovat

Stejně jako jednotlivé on-line streamovací videotéky lákají na filmy či seriály, které jinde nejsou k dispozici, postupují i velcí výrobci videoherních systémů, především domácích konzolí, nabízením exkluzivních videoherních titulů, které na jiných platformách nejsou k mání. A ač tato praktika může zvýšit i prodej příslušného hardwaru a tím zisky jeho výrobce, zároveň to na trhu s elektronickou zábavou může vytvořit nerovnováhu a v krajním případě pověst konkrétní firmy poškodit.
28. 5. 2023|
Doporučujeme

Za jeden virtuální drahokam 350 tisíc. Autoři her stále častěji sází na mikrotransakce

Zatímco před lety dominovaly videohernímu trhu konzole a osobní počítače, s rozmachem rychlého internetu a chytrých telefonů se velká část produkce přesunula právě na přenosná zařízení s malou obrazovkou. Řada mobilních titulů je přitom k dispozici zdarma, vydavatelé je proto zpeněžují jinak. Videohernímu trhu v posledních letech stále více dominují mikrotransakce a systémy lootboxů, jakýchsi virtuálních „truhel s pokladem“. Ty představují etický problém, stále dražším hrám ale přinášejí obrovské příjmy.
17. 3. 2023Aktualizováno18. 3. 2023, 13:10|

Videoherní průmysl se stal během pandemie gigantem. Kvůli izolaci se lidé uchylují k virtuálnímu světu

Zatímco pandemie covidu-19 negativně ovlivnila téměř všechny aspekty života a zábavního průmyslu, úspěch videoherní branže naopak prudce narostl. Kvůli přísným protiepidemickým opatřením a častým uzávěrám lidé hledají způsoby, jak trávit v izolaci čas. Mnoho z nich se obrátilo právě k virtuálnímu světu. Již velmi úspěšný průmysl tak díky epidemii zaznamenal nejlepší rok za poslední dekádu.
19. 2. 2021|