TÉMA

Šmejkalka

Stavbaři změnili postup opravy nejstaršího dálničního mostu. Letos ještě provoz na D1 neomezí

Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Dopravní omezení na dálnici skončí do poloviny června 2027.
18. 3. 2024|

Výdaje na obranu půjdou i z resortu vnitra či dopravy. Nárůst o 160 miliard je podle opozice rychlý

S výdaji na obranu ve výši dvou procent HDP pomůžou vládě příští rok i další resorty. Jde o skoro devět miliard z plánovaných celkem 160. K největším položkám se řadí státní hmotné rezervy a projekty v oblasti dopravy. Posilování rozpočtu je podle kabinetu nezbytné pro věrohodné odstrašení a bojeschopnost armády. Opozice si ale není jistá, jestli se podaří peníze smysluplně utratit.
9. 10. 2023|

ŘSD kontroluje modernizované části D1, končí lhůta pro reklamace. U Ostrovačic budou nutné opravy

Blíží se konec záruční lhůty některých modernizovaných úseků dálnice D1 a Ředitelství silnic a dálnic se zaměřilo na jejich stav. Mezi 178. a 182. kilometrem musí řidiči počítat s omezeními, protože silničáři několik závad našli. Šéf ŘSD i ministr dopravy však ujistili, že neohrožují bezpečnost a vesměs považují stav rekonstruované dálnice za dobrý.
14. 6. 2023|

Oprava mostu Šmejkalka, na který se nedostalo při modernizaci D1, začne roku 2022. ŘSD vypsalo tendr

Oprava dálničního mostu Šmejkalka, který i po modernizaci sousedních částí D1 zůstal ve starém, by měla začít ve druhé polovině roku 2022. Oznámil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnice Radek Mátl, jehož organizace vypsala tendr na zhotovitele. Kvůli rekonstrukci mostu bude na dálnici významně omezená doprava, již dříve Mátl avizoval, že to potrvá dvě až tři stavební sezony.
17. 11. 2021|

Modernizace D1 v číslech: Nejrychleji se pracovalo u Ostrovačic, nejlaciněji u Lokte

Končí modernizace dálnice D1. Trvala déle než osm let, oproti původním plánům se protáhla o tři roky. Stát za ni zaplatil téměř dvacet miliard korun bez DPH (s ní ještě o čtyři miliardy více). Časově i finančně nejnáročnější byla rekonstrukce úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, kde načas práce úplně ustaly a měnil se zhotovitel. V přepočtu na kilometr však zaplatil stát nejvíce za rekonstrukci šesti kilometrů nad Velkým Meziříčím, kterému dominuje vysoký most.
2. 10. 2021|

Modernizace D1 po devíti letech skončila. Jízda je teď klidnější, trvalo to ale déle, než mělo

Modernizace dálnice D1 skončila, alespoň z pohledu řidičů. Znamená to dvě věci. Jednak se teď cestování mezi Prahou a Brnem obejde bez dlouhých zúžení, která v nejnáročnějších obdobích zabírala i čtvrtinu celé trasy. A jednak se konečně jezdí plynule po novém povrchu. Modernizace začala v roce 2013, o rok později, než ministerstvo dopravy původně plánovalo, a končí s tříletým zpožděním. Cestu od tankodromu přes takzvaný „Ťokův průsmyk“ k přijatelně hladké dálnici lemovala zdržení s výběrovými řízeními, ale i problémy se zhotoviteli během stavby.
2. 10. 2021|

V noci dělníci odstranili poslední omezení. Oprava dálnice D1 po devíti letech skončila

Po devíti letech stavebních prací skončila v noci na sobotu modernizace dálnice D1. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravilo celkem 160 kilometrů nejstarší české dálnice. Přestavba přišla na 24 miliard korun. Dokončení prací bylo původně naplánováno na polovinu října. Úplně první plán před začátkem modernizace hovořil o roku 2018, stavba tak nabrala tříleté zpoždění. Některé práce se budou ještě dodělávat.
1. 10. 2021Aktualizováno2. 10. 2021, 00:54|

U Mirošovic končí oprava dálnice D1. Na dokončení celé modernizace má ŘSD termín 3. října

Končí omezení dopravy na dálnici D1 u Mirošovic. Ve směru na Prahu již se jezdí bez omezení, na Brno zmizí poslední zpomalení v pondělí dopoledne. Při slavnostním ukončení modernizace uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl, že do konce srpna skončí i na zbylých úsecích obousměrný provoz v jednom jízdním pásu a poslední omezení zmizí z D1 do 3. října.
1. 8. 2021Aktualizováno1. 8. 2021, 13:46|