TÉMA

Regionální doprava

Vlaky na nejvytíženějších jihomoravských linkách chtějí provozovat Arriva, České dráhy i RegioJet

Společnosti Arriva, České dráhy a RegioJet se přihlásily do soutěže Jihomoravského kraje na provozování elektrických vlaků na linkách S2 a S3. Jsou to páteřní linky spojující Brno mimo jiné s Blanskem, Kuřimí nebo Hustopečemi. Dopravce, kterého si kraj vybere, začne jezdit už od letošního prosince. Nebude totiž muset shánět nové vlaky – ty dodá sám kraj.
7. 2. 2024|

Vlaky zmizí ze středočeských lokálek. Havlíček slibuje změnu financování

Ministr dopravy v demisi Karel Havlíček (ANO) slibuje změny ve financování regionální železniční dopravy. Před volbami se pokusil nabourat plán Středočeského kraje na zrušení pravidelné dopravy na některých tratích. Krajský plán nakonec prošel v redukované verzi, nikoli však díky ministerstvu dopravy, nýbrž poté, co obce souhlasily, že budou na spoje přispívat. Havlíček věří, že dokáže zabránit tomu, aby se to opakovalo.
20. 11. 2021|

Po dvou měsících se znovu mění jízdní řády vlaků. Kraje zahájily škrty, nejvíce zatím dopadají na jih Čech

Po dvou měsících opět mění Správa železnic jízdní řády vlaků. Na rozdíl od mimořádné dubnové změny, kdy začaly vlaky jezdit z Prahy do Brna přes Vysočinu, má ta řádná červnová vliv spíše lokální, ale neméně výrazný. Začíná se naplno ozývat krize, při které se kraje rozhodly ušetřit na veřejné dopravě. Nejvýraznější kroky zatím činí Jihočeský kraj s rozsáhlejšími škrty v provozu a také kraj Středočeský, který například ruší zbylé víkendové vlaky na trati Bošice–Bečváry. Vyjedou však naopak i nové spoje, v prvé řadě to budou spěšné vlaky spojující Plzeň a Karlovy Vary.
13. 6. 2021|

Mezi Zlínským a Moravskoslezským krajem mohou mít cestující jednu dopravní kartu. Ulehčí jim to cestování

Cestující mezi Zlínským a Moravskoslezským krajem už mohou používat jen jednu dopravní kartu, systémy jsou nově propojené. Změna významně ulehčí cestování hlavně lidem, kteří často přejíždějí mezi těmito kraji.
28. 4. 2021|