TÉMA

Hypermarket

Kvůli koronaviru chodili loni Češi do obchodu méně, utratili však víc peněz, vyplývá z analýzy

Češi loni kvůli pandemii koronaviru vynechali zhruba každou desátou návštěvu obchodů, průměrnou útratu ale zvýšili meziročně o 17 procent na 351 korun. Tržby rychloobrátkového zboží ve srovnání s rokem 2019 vzrostly o 5,6 procenta. Lidé kvůli obavám z nákazy začali více nakupovat na internetu, týká se to i potravin. Vyplývá to z analýzy společnosti NielsenIQ.
15. 3. 2021|

Česko jako velmoc supermarketů. Konkurence likviduje menší původní obchody

Prodejen spadajících pod velké obchodní řetězce je v současnosti v České republice více než 1500. Jejich síť v přepočtu na obyvatele je jedna z nejhustších na světě. Pořád přitom přibývají nové a firmy neplánují omezení expanze ani v příštích letech. Ve velkých městech ale už chybí příhodné pozemky. Nákupní parky se tak přesouvají do menších sídel a konkurují původním místním prodejnám.
8. 2. 2020|

Hypermarkety vedou, Češi ale stále častěji nakupují i v menších supermarketech a diskontech

Nejrychleji v tuzemsku rostou diskontní prodejny, menší supermarkety a drogerie, neboť zákazníci při nakupování upřednostňují komfort a rychlost nákupu na menší prodejní ploše. Tržby v maloobchodu v prvních třech měsících letošního roku zaznamenaly meziročně nárůst o 3,5 procenta, což ovlivnily vyšší ceny a mírný růst spotřeby.
12. 6. 2019|