- Havárie se stala 8. srpna 2008 ve Studénce na Novojičínsku na železniční trati číslo 270 spojující Prahu se severní Moravou. Vlak EuroCity Comenius jedoucí z Krakova do Prahy narazil v 10:30 do ocelové konstrukce silničního mostu, jež se zřítila na trať.
- Strojvedoucí, který pád mostu zaregistroval v okamžiku, kdy byl vlak půl kilometru od něj, stačil použít rychlobrzdu a zpomalit tak soupravu.
- Na místě zahynulo šest lidí, tragédie si následně vyžádala další dvě oběti. Při nehodě bylo také zraněno 95 lidí (z toho deset těžce, někteří mají doživotní následky).
- Týden po nehodě policie obvinila kvůli neštěstí dva inženýry firmy Bögl & Krýsl. K soudu se celý případ dostal v červnu 2011, obžalobě z obecného ohrožení z nedbalosti čelilo deset lidí hlavně ze stavebních firem.
- Podle hlavního vyšetřovatele byla příčinou tragédie mnohá zanedbání a nedostatky při rekonstrukci mostu. Vyšetřovatelé mimo jiné zjistili chyby v projektu podpůrných konstrukcí, nedostatečný byl podle nich technologický předpis montáže a neřešila se ani tíha přesouvaného mostu.
- Škoda přesáhla 177 milionů korun, nejvíce z toho bylo asi 120 milionů za zničený vlak. Provoz na všech pěti kolejích železničáři obnovili 17. srpna večer, až do října ale byla v úseku omezená rychlost.
- Na místě zřícené konstrukce do července 2010 vznikl nový most.
- V srpnu 2011 byl ve Studénce odhalen památník obětem neštěstí, které je druhou nejhorší havárií na české železnici za posledních více než 20 let.