Šestnáct zaměstnanců společnosti pečující o drogově závislé v Ostravě podalo výpověď

4 minuty
Události v regionech: Hromadná výpověď zaměstnanců Renarkonu
Zdroj: ČT24

Hromadnou výpověď podalo šestnáct zaměstnanců obecně prospěšné společnosti Renarkon, která se v Ostravě stará asi o dva tisíce drogově závislých. Odcházející pracovníci uvádějí jako důvod dlouhodobé neshody s ředitelem. Podle něj odchody spustilo neprodloužení smlouvy pracovnici, která neplnila své povinnosti.

Ladislav Fabián pracuje ve společnosti ze všech zaměstnanců nejdéle – od roku 1997, kdy ji město Ostrava založilo. Výpověď podává poprvé.

„Dlouhodobě jsme si stěžovali na našeho ředitele, pana Martina Chovance, na způsob jeho řízení, na problémy, které se objevovaly opakovaně v oblasti personálních otázek, ekonomických otázek i odborných otázek,“ popsala situaci vedoucí doléčovacího centra Renarkon Eva Otýpková.

Chovanec uvedl, že s pracovníky často a pravidelně komunikuje. „Máme měsíční, týdenní, skoro denní porady. Tyto informace tam nezaznívají, hysterie a toto, co dnes slýchávám, zaznělo z popudu, že nebyla prodloužena smlouva kolegyni, jejich dobré známé, protože si neplnila pracovní povinnosti,“ uvedl.

Podle odcházejících zaměstnanců jde ale pouze o jeden z důvodů. „Zval si jednotlivé zaměstnance, kteří vyjádřili svou nespokojenost, tlačil na ně na setkáních, křičel na ně, ponižoval je,“ tvrdí Otýpková. To Chovanec popírá. „Já jsem člověk vzdělaný, mám padesát let. Myslíte si, že toto mám zapotřebí, takový způsob chování? Jsem slušně vychován, vedu si to v určitých mezích,“ reagoval.

Služby v ohrožení?

Celkem se výpověď rozhodlo podat šestnáct zaměstnanců. Podle nich to může ohrozit chod některých služeb. „Dvě pobytové služby, to je terapeutická komunita Renarkon v Podolánkách v Čeladné a doléčovací centrum v Ostravě. Jedná se o služby s nadregionální působností. Až třicet klientů se může ocitnout bez možnosti bydlení,“ řekla Otýpková. A ohroženo by podle zaměstnanců mohlo být i terapeutické centrum, které klienti navštěvují i večer nebo o víkendu.

S tím ale vedení nesouhlasí. „Služby určitě ohroženy nebudou, protože služby budou kontinuálně zajištěny dál tak, jak mají být – odbornými pracovními silami,“ ujistil Chovanec.

Ve středu zástupci zaměstnanců jednali s náměstkem primátora Ostravy Zbyňkem Pražákem (KDU-ČSL), který má na starosti sociální věci. Podle něj má ale vedení města, které ročně na provoz společnosti posílá přibližně osm milionů korun, omezené možnosti, jak do ní zasáhnout. „To je obecně prospěšná společnost, kterou my jsme sice založili, ale společnost žije svým vlastním životem. Částečně je to možné prostřednictvím správní rady, ale tam my stejně jmenujeme pouze polovinu,“ sdělil.

Vedení města si nyní nechává zpracovávat právní posudek, jaké má možnosti postupu. Ten by měl být hotový v řádu dní.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 2 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 6 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 9 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 11 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 12 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 22 hhodinami
Načítání...