Třinecké nádraží je opravené. Rychlíků zde ale zastavuje minimum

Na opraveném vlakovém nádraží v Třinci nezastavují téměř žádné rychlíky. Stanici mají na malé zastávce v centru města. Vedení Třince usiluje o to, aby rychlíkové spoje stavěly na obou nádražích. S tím ale nesouhlasí ministerstvo dopravy.

Opravenou moderní budovu hlavního nádraží v Třinci využívají cestující zhruba rok a půl. Čekat tady ale mohou pouze na osobní vlaky. Rychlíky tudy pouze projíždějí – zastavují totiž spíše na vlakové zastávce v centru Třince, která je vzdálená jen zhruba dva kilometry od hlavního nádraží.

„Město považuje za ideální variantu, aby spoje zastavovaly v obou stanicích. S tím souhlasí i České dráhy,“ uvedla redaktorka České televize Tereza Krumpholzová. „My se o to samozřejmě pokoušíme, nicméně ministerstvo dopravy má poněkud jiný názor,“ potvrdil místostarosta Třince Ivo Kaleta (Osobnosti pro Třinec).

Podle obchodního ředitele regionálního centra Českých drah Miroslava Klicha je hlavním argumentem ministerstva dopravy to, že obě nádraží jsou si hodně blízko. Zatím se tak podařilo dohodnout pouze na prvním ranním a posledním nočním rychlíku, další už ministerští úředníci povolit nechtějí.

  • Od letošního října mají cestující na vlakovém nádraží Třinec centrum k dispozici novou, větší čekárnu. Vznikla na místě původní garáže, která byla využívána jako sklad. Součástí rekonstrukce bylo také vybudování nových výdejen jízdenek, sdělila mluvčí Českých drah (ČD) Monika Bezuchová.
  • „Vlaková zastávka Třinec centrum je každodenně hojně využívaná a původní malá čekárna už nedostačovala potřebám cestujících, proto jsme chtěli společně s Českými drahami lidem čekání na vlak zpříjemnit,“ uvedl třinecký místostarosta Ivo Kaleta (Osobnosti pro Třinec).
  • A vznikla zde rovněž cyklověž na úschovu kol, v níž si budou moci cyklisté i na celý den bezpečně uschovávat svá kola a osobní věci. Fungovat začala v první polovině října. Jde o první takovouto stavbu v Moravskoslezském kraji. Úschova kola v cyklověži stojí pět korun na den. Kromě bicyklu si v ní lidé mohou nechat i helmu, batoh nebo tašku. Uschovaná kola jsou navíc pojištěná.

Rekonstrukce stála desítky milionů

Výpravní budova hlavního nádraží v Třinci pochází z 50. let minulého století, bez oprav sloužila cestujícím déle než půl století a byla už notně sešlá. Její oprava začala v roce 2014, dráhy části budovy dokonce nechaly odbourat, celou proměnu dokončily loni. Rekonstrukce vyšla zhruba na padesát milionů korun, ve zmodernizovaných prostorech je odbavení pro cestující i čekárna.

Prostor u nádraží pak nechalo za více než jednadvacet milionů korun přestavět město a celek se tak změnil v moderní dopravní terminál. Před nádražím vzniklo parkoviště a také přístupové chodníky. V přilehlém prostoru vedle nádražní budovy jsou bezbariérová nástupiště pro autobusy a odpočinková zóna s lavičkami.