Autobusy u Prahy jezdí přeplněné, organizátor dopravy posílení odmítá

Události v regionech: Autobusy u Prahy jezdí přeplněné (zdroj: ČT24)

V ranních autobusech v okolí Prahy často není k hnutí. I když jezdí děti do školy a dospělí do práce, autobusů ve špičce nejezdí více než po zbytek dne. Všichni školáci z obcí na trase jednotlivých linek se tak často musí vejít do jediného autobusu, který jede před osmou. Podle organizátora regionální dopravy se to nezmění, pokud na posílení dopravy nepřispějí obce.

Z Čakoviček do Neratovic, kam jezdí místní děti do školy, jede mezi sedmou a osmou ráno jediný autobus. Spoj linky 351 Pražské integrované dopravy, který začíná v Letňanech, přijíždí do obce již plný a stává se, že se do něj všichni žáci ani nevejdou. „Je problém, aby se děti vůbec dostaly do autobusu. Potom sedí po třech, po čtyřech,“ popsala nespokojená matka jednoho z malých cestujících.

Podle místostarosty Čakoviček Tomáše Kutěje jsou autobusy tak přeplněné patrně „díky překotné výstavbě“. Radnice proto požádala organizaci ROPID, která dopravu v okolí Prahy objednává u dopravců a stanoví jízdní řády, aby spojení posílila. Podobné problémy nejsou pouze v Čakovičkách, do autobusů se žáci nevejdou také v Líbeznicích, Zdibech, Odoleně Vodě nebo Velkých Přílepech. Řada rodičů již začala děti vozit autem.

Přeplněné autobusy
Zdroj: ČT24

Organizátor dopravy však odmítá za současných podmínek kapacitu zvýšit. „Autobus navíc stojí hodně peněz. (…) A v ranní špičce jsou autobusy nejdražší, protože jich potřebujeme nejvíce,“ shrnul mluvčí ROPIDu Filip Drápal. Posílení by připadalo v úvahu, pouze pokud by na ně přispěly dotčené obce.

Radnice Čakoviček s příspěvkem na posilový autobus počítá. „Jsme připraveni investovat do této věci. Jsme si vědomi toho, že jistý díl jde za námi,“ podotkl místostarosta Kutěj. Další obce na trase se však k problému stavějí vyhýbavěji. Do konce roku se tak poměry v přeplněných ranních spojích nejspíše nezlepší.