Mezi Prahou a Karlovými Vary třípruh nebude, rozhodlo ministerstvo

Karlovy Vary – Třípruhovou silnici namísto plánované rychlostní komunikace mezi Prahou a Karlovými Vary stát nepostaví. Rozhodla o tom komise ministerstva dopravy, která zkoumala možné způsoby dostavby rychlostní silnice R6 a doporučila zůstat u původně zvažované čtyřproudé komunikace. Oznámil to karlovarský hejtman Josef Novotný (ČSSD), který se proti vytvoření třípruhu v části trasy ostře vymezoval.

Centrální komise ministerstva dopravy z variant dostavby rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary (resp. Novým Strašecím a Olšovými Vraty) vybrala možnost jízdy ve čtyřech pruzích po celou cestu. Stavět se bude po etapách, kterým budou předcházet výkupy pozemků a příprava staveb. Ředitelství silnic a dálnic připravilo pět variant, jak by mohla zbývající část R6 vypadat, jedna z nich počítala s tím, že by se mezi Krušovicemi a Lubencem jezdilo v polovičním profilu se třemi pruhy, přičemž uspořádání by se měnilo podle intenzity provozu. „Pokud bychom realizovali poloviční profil, lze očekávat snížení nákladů na asi 60 až 70 procent nákladů na stavbu čtyřpruhu,“ upozornil Luděk Sosna z ministerstva dopravy.

Že to tak nedopadlo, potěšilo především vedení Karlovarského kraje. „Ohradili jsme se proti tomu, aby se v některých částech R6 jezdilo ve střídavém třípruhu, což považujeme za provizorní řešení, nekomfortní pro řidiče,“ zdůraznil hejtman Josef Novotný.

Marek Štětina o dostavbě R6 (zdroj: ČT24)

Rychlostní silnice R6 má vést z Prahy kolem Kladna do Karlových Varů a dále přes Sokolov k Chebu. Zatím jsou dokončené úseky z Prahy do Nového Strašecí (otevíraný mezi lety 1981 a 2008) a z Karlových Varů do Chebu (otevřený loni), uprostřed tak zeje osmdesátikilometrová díra. Dostavba R6 by měla stát zhruba 28 miliard korun. Z Evropské unie by sice mohla v plánovacím období 2014 až 2020 získat ČR na silnice asi 35 miliard, přednost však bude mít budějovická dálnice D3 a také rychlostní silnice R35, Pražský okruh nebo modernizace dálnice D1.