Pozor uzavírka, provoz kyvadlově řídí semafor. Řidiči ho ale nerespektují

UDÁLOSTI: Podle policistů přibývá řidičů, kteří vjíždějí do uzavírek na červenou (zdroj: ČT24)

Dlouhé zdržení čeká na řidiče, kteří jedou po státní silnici podél Labe z Lovosic přes Ústí nad Labem do Děčína. Silničáři ji rozkopali, přestože část trasy slouží jako náhrada nedokončené dálnice D8, jejíž zprovoznění přitom slibují před koncem roku. Dopravu na opravovaných úsecích řídí kyvadlově semafory, které však část řidičů nerespektuje. Někteří z nich se nezaleknou ani přicházejícího policisty.

Ještě měsíc potrvají opravy dvou úseků silnice I/30 a navazující I/62 na levém břehu Labe, které začaly koncem srpna. U Prackovic nad Labem i v ústeckém Krásném Březně je otevřená pouze půlka silnice, na které řídí provoz kyvadlově semafory.  Někteří řidiči je však nerespektují. Nejsou to jenom ti, kteří projedou těsně poté, co naskočí červená, někteří neváhají předjíždět stojící kolonu a vrhnout se do zúženého úseku vstříc protijedoucím autům.

Na jedné straně je pochopitelné, že řidiči nechtějí čekat. Zdržení na trase je obrovské, i štáb ČT se v koloně zasekl více než na půl hodiny. „Chytíte-li tři čtyři takové uzavírky, snažíte se ušetřit každou vteřinu. Ale bohužel při tom strašně moc riskujete,“ podotkl ústecký krajský koordinátor BESIP Jan Pechout.

V uzavírkách se ale navzdory nebezpečnému chování některých řidičů zatím žádná nehoda nestala. Průjezdy na červenou však ještě více komplikují situaci. Přijíždí-li z jednoho směru auto, které do něj vjelo na červenou, musí na ně všichni v protisměru počkat, i když už mají zelenou. Kolony se prodlužují a systém, který silničáři nastavili, se bortí.

Ukazuje se navíc, že řidiči nedbají ani na policistu, který k semaforu přijde. Zastaví je až větší skupina dopravních policistů, kteří však upozorňují, že nemohou být u všech uzavírek naráz. U některých uzavírek proto silničáři na semafory již rezignovali. Místo nich řídí dopravu osobně. „Respekt vůči živé síle na silnici, která reguluje dopravu, je větší než vůči semaforu,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Uzavírky hlavních silnic v severních Čechách jsou naplánované do 4. října. Silničáři je provádějí přesto, že silnice I/30 slouží jako vytíženější z dvojice náhradních tras za nedokončený úsek dálnice D8 přes České středohoří. Její zprovoznění přitom ministerstvo dopravy očekává letos v prosinci. Opravy silnic první třídy ale letošním rokem nekončí. Příští léto se tak podle silničářů bude situace zřejmě opakovat. Peněz na opravy prý mají dost.