Silnicím na Vysočině chybí vodorovné dopravní značení, silničáři ho nestíhají obnovovat

Mnoha silnicím na Vysočině chybí vodorovné dopravní značení. Je buď špinavé, nebo po letech bez údržby vybledlé, a tedy nefunkční. Podle dopravních expertů jsou takové silnice hlavně v noci a za snížené viditelnosti velmi nebezpečné.

Značení silnic bílými čárami je podle expertů klíčovým prvkem bezpečnosti. „Řidič ho má v zorném poli, dobře ho vidí, značení ho vede a informuje. Pokud je znečištěné nebo málo viditelné, je to už problém,“ uvedla krajská koordinátorka bezpečnosti pro Kraj Vysočina Míla Vojtová z BESIPu.

Silničáři na Vysočině zatím nestíhají obnovovat značení častěji než v průměru jednou za pět let. Na frekventované silnici přitom nemusí čára vydržet ani dva roky. Po upozornění policie však silničáři čáry opravují.

Silnicím na Vysočině chybí vodorovné dopravní značení (zdroj: ČT24)

„Na tyto výzvy okamžitě reagujeme a ta lajnovačka je okamžitě k dispozici po celý rok,“ řekl výrobní náměstek ředitele Krajské správy a údržby silnic Julius Janeba. Ročně silničáři na Vysočině obnovují asi pět set kilometrů vodorovného dopravního značení. Více zatím nestíhají, značení tak nejčastěji chybí na silnicích třetí třídy.

  • Nalajnování jednoho metru nové čáry vychází v průměru na 12 korun, cena za obnovu kompletního značení na jednom kilometru běžné silnice se dvěma krajovými a jednou středovou čarou tak vychází asi na 36 tisíc korun.