Z garáží u Blanky je horor, říká pražský radní pro dopravu. Chce je otevřít aspoň provizorně

Praha zamýšlí zprovoznit garáže, které vznikly při stavbě tunelového komplexu Blanka na Letné a Prašném mostě, alespoň v provizorním režimu. Po jednání městské rady to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Provoz garáží by magistrát zadal dočasně některé z bezpečnostních firem, s níž má smlouvu na takové služby. Kdy budou garáže otevřeny, není zatím jasné.

„Z podzemních garáží se stává podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasně,“ řekl Dolínek.

V úvahu podle něj připadá například jednorázová objednávka služeb, kdy by oslovený dodavatel garáže spravoval šest měsíců. V té době by město hledalo v tendru řádného správce. „Snažíme se, aby to technologicky i provozně bylo v tomto pololetí otevřeno, aby lidé mohli začít parkoviště využívat,“ uvedl.

Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelového komplexu Blanka, který byl zprovozněn v září 2015 a město za něj zaplatilo přes 43 miliard korun. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky. Na Letenské pláni se do podzemí vejde více než 800 automobilů, na Prašném mostě mají kapacitu přes 300 míst.

V prvních patrech obou garáží měla podle původního plánu být místa pro návštěvníky, druhá patra pak měla sloužit pro rezidenty. Na Prašném mostě by měla mít třetí podlaží pronajato Správa Pražského hradu. 

Provozovatele má vybrat TSK

Zatímco tunely se řidičům otevřely po několika odkladech před rokem a půl, u garáží byly průtahy delší. Původně se přitom uvažovalo, že by se garáže mohly otevřít dříve než samotná Blanka.

Stavební firmy dokončily garáže až na konci loňského roku. Důvodem bylo zdržení při instalaci technologií a rozvodů v garážích, vysvětlil už dříve náměstek Dolínek. Zpoždění nabralo také výběrové řízení na provozovatele garáží, které bude vypisovat jejich správce – Technická správa komunikací (TSK). 

Městská organizace TSK má přitom v poslední době i jiné starosti – v březnu policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali v jejím sídle a provedli také několik domovních prohlídek. Policie poté v souvislosti s veřejnými zakázkami TSK obvinila tři lidi a jednu firmu ze sjednání výhody. 

Podle serveru Neovlivní.cz obvinění míří na Ladislava Pivce, který TSK několik let řídil a nyní je jejím náměstkem. Kauza se prý týká agendy spojené s telematikou a dopravními systémy. Podle zdroje ČTK jsou i zbylí dva obvinění zaměstnanci technické správy.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 4 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 5 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánovčera v 18:56

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánovčera v 15:53

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
včera v 15:48

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
včera v 15:11

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánovčera v 15:09

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
včera v 13:47
Načítání...