Na Hlávkově mostě začíná série dopravních omezení, řidičům zůstane jediný pruh

Na Hlávkově mostě v Praze, přes který vede Severojižní magistrála, začíná od středy série dopravních omezení. V příštích týdnech se budou muset řidiči smířit s tím, že jim zbude jen jeden pruh. Podle Technické správy komunikací jsou uzavírky nutné kvůli probíhajícímu podrobnému průzkumu stavu mostu.

Hlávkův most
Zdroj: ČTK Autor: Petr Šálek

V dopravní špičce obvykle auta, která míří po Hlávkově mostě do Holešovic, jen popojíždějí, někdy se doprava i zastaví a zácpa leckdy dosahuje až do Wilsonovy. Ve druhé polovině října a v listopadu ale bude ještě hůře.

Provoz na Hlávkově mostě budou silničáři omezovat postupně po pruzích. V první etapě ještě zůstanou v obou směrech dva jízdní pruhy. Ve zmíněném směru do Holešovic se ale oba pruhy posunou doleva, takže auta budou jezdit i po tramvajovém pásu. Již příští pátek 26. října ale začne další etapa, při které si již řidiči budou muset připomenout pravidlo zipu. Ve směru do Karlína se uzavře levý pruh a veškerá doprava se bude muset vejít do pravého. Bude to tak téměř dva týdny až do 8. listopadu.

Ještě před koncem této etapy silničáři uzavřou levý pruh i ve směru do Holešovic. Od 7. do 18. listopadu se tedy i k Vltavské bude jezdit jen jedním pruhem. Na závěr od poloviny listopadu do počátku prosince ještě bude uzavřen pravý pruh ve směru do Karlína, auta se tedy přesunou z pravého pruhu do levého a z levého na tramvajový pás.

Že by Hlávkův most potřeboval rekonstrukci, ví každý, kdo po dlažebních kostkách na jeho povrchu projížděl. Experti z Kloknerova ústavu ČVUT nyní zjišťují, jaký je přesně jeho stav. Jisté však je, že oprava nepřijde vzápětí. Podle mluvčí TSK Barbory Liškové by na ni mohlo dojít „zhruba po roce 2020“. Nejprve totiž musí politici i samotná správa komunikací vyřešit havarijní stav nedalekého Libeňského mostu. Ať už dojde k jeho zbourání nebo rekonstrukci, před opravou Hlávkova mostu bude mít přednost.

Libeňský most je přitom o sedmnáct let novější. Rozdíl mezi oběma stavbami podle odborníků ukazuje, jak moc se na které šetřilo. Oba mosty jsou betonové, beton na Libeňském mostě má ale poměrně malý obsah cementu, takže z něj odpadávají celé kusy. Naopak na Hlávkově mostě je materiál docela kvalitní.