Spolek Voda z Tetčic napadl stavbu velkého městského okruhu v Brně, který má vést Žabovřeskou ulicí. Podle něj bylo stavební povolení i posudek vlivů na životní prostředí EIA vydaný v rozporu se zákonem. Stavba měla začít letos v srpnu, teď se o měsíce opozdí. Jde o důležitou stavbu pro plynulost dopravy ve městě.
Stavba brněnského velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici se odkládá. Spolek napadl stavební povolení
Žabovřeská ulice je jedno z nejproblematičtějších míst v Brně. Denně se tam tvoří dlouhé kolony a místní tomuto místu neřeknou jinak než špunt. Čtyři pruhy z královopolských tunelů se tu totiž sjíždějí do dvou. Bolavé místo Velkého městského okruhu by se mělo začít měnit v moderní městský tah.
Spolek Voda z Tetčic ale napadl jedno ze čtyř stavebních povolení. V dokumentu, který adresoval krajskému odboru dopravy, spolek píše, že bylo stavební povolení i posudek vlivů na životní prostředí EIA vydaný v rozporu se zákonem.
„Na základě dalších tří povolení by se teoreticky stavět mohlo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) to ale nechce, protože jde o povolení na hlavní trasu,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. Podle náměstka primátora Richarda Mrázka (ANO) je zjevné, že jde o účelové napadení stavby. „Možná to souvisí s tím, že jsou na podzim volby a někdo nechce, aby se začala velká a pro Brno velmi důležitá stavba,“ řekl Richard Mrázek.
„Spolek během všech stupňů stavebního řízení nevznesl žádné námitky a ani před tímto napadením se neuskutečnila žádná věcná diskuse. Proto je pro mě situace zklamáním a překvapením. Legitimně jsme očekávali, že vše je v pořádku, protože jsme prošli všemi stupni stavebního řízení a všechno jsme měli připravené, abychom mohli začít,“ řekl David Fiala.
Za spolkem Voda z Tetčic stojí Josef Dvořák z Tetčic, který se staví proti různým projektům. Nejznámější je letitý případ blokování modernizace železniční tratě Brno - Zastávka u Brna, kterou navrhoval proměnit v cyklostezku.
Ředitelství silnic a dálnic chtělo začít stavět první etapu velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici v srpnu, stavba čtyřpruhové silnice má trvat do roku 2023 a stát bude více než tři miliardy. „Nechceme začínat proto, že termíny vysoutěžené ve smlouvě jsou relativně napjaté a nevíme, kdy stavební povolení získáme. Když bude stačit vypořádat to, co je v napadení, zpozdíme se o měsíce. Pokud by spolek použil další řádné a mimořádné prostředky a odvolání, bude to ještě déle,“ vysvětlil David Fiala.
Původně se po otevření Královopolských tunelů v roce 2012 hovořilo o začátku stavby Žabovřeské v roce 2013, začátek se však trvale odsouval. Po dokončení stavby bude velký městský okruh v západní části města hotový.