Českým drahám hrozí ztráta šesti tratí, Ústecký kraj na nich chce RegioJet

Náměstek hejtmana Komínek: Nejnižší cena rozhoduje (zdroj: ČT24)

Provoz na šesti tratích Ústeckého kraje by mohl převzít soukromý železniční dopravce RegioJet. Kraj vybral jeho nabídku a bude s ním řešit technické záležitosti. Podle slov hejtmanova náměstka pro dopravu Jaroslava Komínka (KSČM) bude záležet na tom, jak RegioJet zajistí vozidla a další věci. „Ale jsou první v pořadí,“ potvrdil pro ČT.

„První celek jsme poptali mezi dostupnými provozovateli na železnici a ti nám dali nabídky. S prvním v pořadí jsme začali jednat a budeme po něm chtít doložit, jestli splňuje všechny podmínky, co od něj očekáváme. Je to ten, který nabídl nejnižší cenu,“ uvedl Komínek. Poznamenal, že smlouva má platit od roku 2019, což ještě dává prostor k dalšímu jednání.

Smlouva má platit na dalších deset let. Za 1,005 milionu kilometrů ročně nabídl RegioJet částku převyšující 149 milionů korun. RegioJet v soutěži porazil dosavadního dopravce České dráhy, Arrivu a Leo Express.

Krajský úřad oznámil svůj záměr smlouvu s RegioJetem uzavřít, z oznámení vyplývá, že vlaky soukromého dopravce mají jezdit z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem – Střekova, z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina a Teplice – Litvínov.

RegioJet zatím informaci o vítězství nedostal oficiálně. Podle vyjádření mluvčího Aleše Ondrůje teď zřejmě budou následovat jednání se zástupci Ústeckého kraje o dalším postupu. V případě, že soukromý dopravce uspěje, bude to podle Ondrůje dobrá zpráva pro cestující, protože se dočkají modernějších služeb v železniční dopravě v regionu.