Brno spouští Brnopas, aplikaci na slevy pro turisty. Ne každému se však vyplatí

Turistické a informační centrum Brno (TIC) po odkladech pustilo v předvánočním čase do prodeje Brnopas. Jedná se o aplikaci, kterou lze koupit na jeden až tři dny a která umožní navštívit turistické atrakce v Brně se slevou, některé i zadarmo. Podle odborníků na marketing je to dobrý tah, bude ale ještě třeba ho vyladit.

Lidé si mohou Brnopas koupit v pobočkách TIC, na nádraží, na letišti nebo přes internet a aplikace se nahraje buď na jejich platební kartu, nebo na kartu, kterou si v TIC zapůjčí. „Kromě slev Brnopas nabízí také průvodce městem, doporučí místa a události. Přikoupit si lze i jízdenky na MHD,“ řekla ředitelka TIC Jana Janulíková. Nákup aplikace funguje na stejném principu jako nákup časových jízdenek na MHD, kterou si mohou cestující nahrát na platební kartu od začátku letošního roku.

Turista si musí spočítat, jestli se karta vyplatí

Slevy nabízí aplikace na několik desítek míst, která provozují různé instituce i komerční firmy. Vedle klasických památek jako Špilberk nebo Stará radnice jsou to méně známé památky, muzea, galerie, bazén v Kohoutovicích nebo zoo. „ Až stoprocentní slevu na vstupném nabízí Brnopas hned do několika muzeí, většinou do stálých expozic,“ řekla ředitelka TIC Jana Janulíková.

Brnopas na 24 hodin stojí 290 korun, na dva dny 350 korun a na tři dny 390 korun. Všechny turistické objekty, které je možné se slevou či zdarma navštívit, lze nalézt na webu. Turista si tak může předem spočítat, jestli navštíví tolik míst, aby se mu aplikace vyplatila.

Příklad využití Brnopasu za 290 Kč
Zdroj: ČT24

Do kapucínské hrobky sleva není

Snad každý zahraniční průvodce turistům doporučuje navštívit v Brně kapucínskou hrobku. Žádnou slevu na vstup do ní ale Brnopas neposkytuje. „My jsme v kapitole číslo jedna, uvádíme ten produkt na trh, máme tam víc než třicet cílů a zdaleka jsme neskončili,“ vysvětlila Jana Janulíková.

Hodnota brožurek v balíčku je 74 korun. Aby se jednodenní Brnopas vyplatil, musel by jeho držitel zvládnout navštívit aspoň 5 institucí. Většinou totiž s kartičkou ušetří na jednom vstupu kolem 30 korun.

Martina Tlachová testovala turistickou kartu Brnopas (zdroj: ČT24)

Brnopas je třeba doladit

„Brnopas rozhodně ano, ale možná bude potřeba ho ještě trochu doladit, zvážit, jestli ty ceny jsou nastavené tak, aby skutečně byly pro zákazníka výhodné, aby zákazník nemusel pobíhat po těch institucích, aby se mu to vyplatilo, aby ta úspora byla jak časová, tak finanční,“ řekla Ida Rašovská z Ústavu marketingu a obchodu MENDELU.

Brno slibuje, že do budoucna to tak bude. Už má údajně přislíbeno zapojení dalších památek, průvodní brožura už je hotová i v angličtině a do budoucna by mohly Brnopas nabízet i brněnské hotely.

Koncept turistické karty představil TIC už na začátku letošního roku a chtěl ho zavádět už v prvním pololetí. Spuštění se opozdilo kvůli náročnější přípravě, déle trvala i vyjednávání s řadou institucí.