Staré ruské eskalátory mají z Anděla zmizet. Rekonstrukce ve stanici metra uzavře jeden z východů

Rekonstrukce stanice metra B Anděl by měla začít 18. září. Cestující při ní budou moci využít pouze přístup od autobusového nádraží Na Knížecí a výtahy. Pražský dopravní podnik nechá ve výstupu k Andělu vymontovat původní ruské eskalátory a nahradí je novými. Budou také odstraněny průsaky vody do tunelu schodů. Novinářům to při prohlídce v noci na středu řekli zástupci dopravního podniku.

Video Zprávy v 16
video

Pohled do útrob eskalátorů. Schody ve stanici Anděl čeká výměna

Dopravní podnik nejdříve vymontuje staré ruské eskalátory a vybere z nich náhradní díly, které bude moci ještě využít. Poté odstraní zbývající části včetně nosných rámů, které poputují do šrotu a na skládku. „Vymění se veškeré řízení, elektroinstalace a nainstaluje se sem úplně nový eskalátor s novými bezpečnostními prvky a systémem řízení,“ řekl technik dopravního podniku Martin Kodrle. Změní se také umístění motorů eskalátorů.

Po odstranění starých pohyblivých schodů začnou dělníci pracovat na opravách v tunelu eskalátoru. Do něj zatéká voda, společnost proto nechá opravit jeho izolaci.

Strojovnu eskalátoru čekají také stavební úpravy, neboť nynější ruské schody jsou uloženy na podlaze na betonovém soklu. „Nové jsou zavěšeny na betonových překladech a jsou ve vzduchu. Takže dojde k dobetonování nových prvků, které budou propočteny tak, aby vše unesly,“ řekl Kodrle.

Po instalaci schodů a elektrotechniky provede podnik v poslední fázi oprav zkoušky nového eskalátoru a otestuje jej rovněž se zátěží. Nakonec musí podnik získat průkaz způsobilosti od drážního správního úřadu.

Pohyblivé schody nahradí podnik i na Karlově náměstí a Náměstí Republiky 

Vedle stanice Anděl plánuje dopravce výměnu pohyblivých schodů také ve stanicích Karlovo náměstí a Náměstí Republiky, kde má výměna začít letos 1. listopadu. Na Karlově náměstí začne obnova až po dokončení rekonstrukce u Anděla. Tento týden již začaly opravy ve stanici Skalka na trase A, součástí bude i modernizace schodů.

Pražský dopravní podnik provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 tisíc lidí. Praha dotuje společnost více než 11 miliardami korun ročně.

/*json*/{"map":{"lat":50.07011154163914,"lng":14.404612165450999,"zoom":16,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":50.071030189690234,"lng":14.404127597808838,"type":"1","description":"Výstup směr Anděl"},{"lat":50.068513228983235,"lng":14.403923749923706,"type":"1","description":"Na Knížecí"},{"lat":50.070499951769186,"lng":14.404728412628174,"type":"1","description":"Výtah ze stanice Anděl"}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/