Zakázku v maximální hodnotě 600 milionů korun vypsal DPP na šest let a případná smlouva měla být platná od 1. dubna. Podle ÚOHS ale byly chyby v zadávacích podmínkách. Konkrétně nebyl tendr vymezen v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídek.
Dopravní podnik v podmínkách odkazoval na vlastní interní předpisy, aniž by je zpřístupnil v rozsahu, v jakém na ně odkazoval. Firmy tak podle úřadu nemohly vyhodnotit dopad některých nezpřístupněných částí předpisů na povahu a náročnost zakázky, což mělo vliv na stanovení ceny.
Nejen zametání, ale i čištění graffiti
Dopravní podnik tím podle úřadu nedodržel zásadu transparentnosti. „Tento postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ uvedl v rozhodnutí místopředseda ÚOHS Josef Chýle.
Podle zadání soutěže bude muset vybraná firma kromě běžného úklidu jako zametání schodů, mytí veškerých veřejných prostor a zařízení nebo vysypávání košů také průběžně odstraňovat graffiti ze stěn stanic metra, které jsou ošetřeny antigraffitovým nátěrem. V případě poškození ochranného laku bude muset nátěr obnovit.
Spor s Rencarem míří k soudu
Dopravní podnik musí řešit i další problémy. Jeho spor se společnostní Rencar míří k pražskému městskému soudu. DPP se totiž odvolal proti předběžným opatřením, podle kterých musí umožnit Rencaru provozovat reklamu v tramvajích i autobusech. A to do doby, než soud rozhodne o platnosti smlouvy mezi oběma společnostmi. Dopravní podnik se navíc nesmí na reklamě dohodnout s jiným poskytovatelem. DPP ale s takovým opatřením nesouhlasí. Tvrdí, že tím přichází o miliony.