Ani po roce existence se do jízdních řádů pražských tramvají nepodařilo začlenit tramvajovou zastávku na Hlávkově mostě. Podle policistů jsou refýže u Štvanice nebezpečné pro kolemjedoucí řidiče i případné cestující.
Tramvajová zastávka bez zastavení. Přes Hlávkův most vozy jen projíždějí
Tramvajová zastávka leží na takzvané severojižní magistrále, která mimo jiné spojuje dálnice D1 a D8. Pražský dopravní podnik zastávku zřídil před rokem bez konzultace s policií.
„Výhrady máme především k zúžení jízdního profilu v oblasti tramvajové zastávky,“ uvádí mluvčí pražské policie Tomáš Hulan a jeho protějšek z ÚAMK Igor Sirota doplňuje, že jsou ostrůvky obehnané betonovým zátarasem nebezpečné pro motoristy, protože se refýžím musí vyhýbat, měnit směr a narušit plynulost jízdy přibrzďováním.
Policejní tipy: Ostrůvky rozšířit, silnici zúžit
Právě kvůli policejním výhradám ji ale dosud nemohou využívat cestující – a dva ostrůvky na Hlávkově mostě se tak staly už také terčem posměchu, když je lidová tvořivost přejmenovala na zastávku Čižinského a Mirovského podle starosty a zastupitele sedmé městské části, kteří zastávku prosazovali.
Protože se v okolí zastávky stalo už několik dopravních nehod, policisté Praze doporučují, aby magistrát rozšířil ostrůvky před přechodem pro chodce, silnici zúžil a upravil povrch vozovky; stávající dlažební kostky mohou klouzat a špatně se na nich brzdí. ÚAMK by preferovalo zastávku odstranit.
Magistrát ale od svého záměru ustoupit nechce a chystá se na Hlávkově mostě zasáhnout stavebně. „Následovat bude vypracování projektové dokumentace a zahájení dalších stavebních prací, aby byla lokalita bezpečná pro všechny účastníky,“ informuje pražský mluvčí Vít Hofman.