SŽDC zrušila miliardovou zakázku na opravu tratě do Hostivaře

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nečekaně zrušila miliardovou zakázku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří. Do písemného rozhodnutí správci kolejí napsali, že nemohli dostatečně posoudit kvalifikační předpoklady všech firem, které o zakázku stály a přihlásily se do soutěže. Informují o tom servery Aktuálně.cz a iDnes.cz.

Modernizace pražského úseku na koridoru do Benešova a do jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, měla začít už příští měsíc. Stát za ni hodlal utratit 3,6 miliardy korun, litoměřická společnost Chládek a Tintěra nabídla nižší cenu než vyhlášené stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo v soutěži sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief nebo OHL ŽS.

„Důvodem pro rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení je zadavatelem zjištěná nemožnost učinit jednoznačný závěr o posouzení kvalifikace uchazečů,“ píše se podle serverů v odůvodnění zrušení zakázky.

Podle obchodního ředitele společnosti Chládek a Tintěra Pavla Stoulila by firma zakázku zvládla. „Dodavatelský systém byl připraven,“ řekl pro Aktuálně. „Zřejmě ale některé větší nadnárodní firmy neunesly to, že jsme je porazili. Důvodům zrušení
nerozumíme, jsou mlhavé a účelové,“ dodal Stoulil pro iDnes.

Ťokovi se rozhodnutí nelíbí

Zrušení soutěže se nelíbí ministru dopravy Danu Ťokovi (za ANO). „Nechám si od vedení SŽDC vysvětlit, proč k tomuto kroku přistoupili a pošlu na SŽDC kontrolu, aby prověřila, jestli
byly všechny kroky a průběh vyhodnocení v pořádku,“ řekl Ťok serveru E15.cz.

Pro firmu Chládek a Tintěra by šlo o největší zakázku v její historii, píše iDnes. Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si správce železnic slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace zhruba šestikilometrového úseku tratě měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.