Elektrické skútry berou lidi s postižením a seniory do zákoutí Šumavy

Události: Omezení pohybu nepřekáží v brouzdání Šumavou (zdroj: ČT24)

Nejatraktivnějšími místy Šumavy se mohou kochat i lidé s omezenou pohyblivostí. Správa národního parku pro ně připravila patnáctikilometrové trasy na elektrických skútrech. S průvodcem se dostanou až ke slatím v první zóně nebo k plavebním kanálům. Nabídka platí také pro seniory.

„Připravujeme stezku vyloženě pro lidi s pohybovým postižením a se zrakovým postižením,“ uvedl mluvčí správy šumavského parku Jan Dvořák. Elektrické vozítko si poradí i s horším terénem, na jedno nabití s ním lidé urazí i 50 kilometrů.

Pro návštěvníky s omezenou pohyblivostí nebo tělesným postižením představuje tento způsob turistiky mnohdy jediný způsob, jak se mohou dostat do nejchráněnějších oblastí. Třeba k Tříjezerní slati nebo k plavebním kanálům. Skútrům v létě slouží čtyři trasy, další má vzniknout ještě u Stožce. O výlety je velký zájem, jedna cesta vyjde na 200 korun. Je nutné se na ně registrovat.

Starostové si stěžují na turistickou infrastrukturu Šumavy (zdroj: ČT24)

Šumava také otevřela nový most přes Vydru v kempu Antýgl. Stavba za víc než 2,3 milionu korun nahradila starou lávku, která byla v havarijním stavu a sloužila do letošního jara. Přes řeku v kempu v Antýglu vedou jedny z nejvytíženějších stezek na Šumavě, kudy ročně chodí desetitisíce lidí.

Podle Stanislava Dolejšího, starosty nedalekého Srní, které kemp v Antýglu provozuje, se díky mostku lidé vyhnou dopravou zatížené silnici mezi Rokytou a Modravou, která navíc letos prochází rekonstrukcí. Z kempu vedou oblíbené trasy na Vchynicko-tetovský kanál a dále na Tříjezerní slať nebo na Klostermannovu stezku, která vede až k návštěvnickému centru Srní. Podle starostů šumavských obcí jsou přesto snahy správy národního parku nedostatečné. Kritizují chybějící části cyklostezek a to, že některé trasy přímo procházejí chráněnými rašeliništi.