Razicí štít Viktorie už klepe na brány Plzně, problémy dělají křemeny

Razicí štít Viktorie, který hloubí nejdelší železniční tunel v České republice, je už před branami Plzně. Má za sebou čtvrtinu práce, kterou musí u města zvládnout. Stavba začala v únoru a měla by být dokončena na začátku roku 2017.

Viktorie už vyrazila přes dva kilometry tunelu a nachází se tak v jeho druhé polovině. Podle geologů zde mělo jít všechno hladce. Horniny jsou ale nevyzpytatelné.

Stavbu teď zpomalují křemeny, které rychleji tupí řezné části stroje. Ty se pak musí měnit po každých sto padesáti metrech. „Nejvíc se nám za den podařilo vyrazit třicet dva metrů,“ poznamenal vedoucí ražby tunelu Štefan Ivor.

Tunel zkrátí jízdu mezi Prahou a Plzní o 20 minut

Viktorie se dostane zpět na povrch v prvním čtvrtletí příštího roku pod vrchem Chlum. Poté začne ražba druhého tunelu pro vlaky jezdící opačným směrem.

Celá stavba by měla být dokončena na začátku roku 2017 a bude stát téměř dvě miliardy korun. Jízda mezi Plzní a Prahou by se díky novému koridoru měla zkrátit o více než dvacet minut.

Razicí štít Viktorie už je před branami Plzně (zdroj: ČT24)