Nouzová volání přesměrovaná na jediné pracoviště. Takový je systém, který hasičům dovoluje zrušit operační střediska v regionech. Operátorky na centrálním dispečinku volajícího vyslechnou a informace okamžitě předávají nejbližším jednotkám. „Při volání na tísňovou linku 112 nebo 150 by nemělo docházet k žádné prodlevě, tento systém tu funguje od roku 2002,” uvedla mluvčí HZS Pardubického kraje Vendula Horáková.
Aktuální zprávy o výjezdu si hasiči předávají formou datových informací. Kromě telefonů tak pomáhá počítačová technika. „Když to řeknu laicky a stručně, tak datová věta je v podstatě taková obsáhlejší sms zpráva i s mapovou podporou,” vysvětlila operátorka linky 112 Eva Harantová.
Moderní technologie hasičům pomáhají i při vyhledávání místa neštěstí. Geografický informační systém zaznamenává polohu každého telefonu. Přesná lokalizace volajícího umožňuje také odhalit zneužívání tísňových linek. I přesto hasiči v Pardubickém kraji denně evidují kolem tří set nesmyslných hovorů.