Stavba vnějšího pražského okruhu pokračuje

Praha - Stavbu další části velkého pražského okruhu dnes slavnostně zahájili u Lochkova na západním okraji Prahy. Tady totiž vznikne tunel Lahovice, z něhož po dokončení řidiči vyjedou nad Radotínem. Celá jihozápadní část spojí současný konec okruhu u Slivence s dálnicí D1.

Vsazením sochy svaté Barbory, patronky horníků a stavitelů tunelů, do zdi portálu začala stavba tunelu z Lochkova do Radotína. Více než 1,5 km dlouhá podzemní stavba přiblíží už hotovou část vnějšího pražského okruhu ke Strakonické výpadovce.

Klesající tunel bude dvoupruhový, stoupající třípruhový, popisuje stavbu generální ředitel stavební firmy Tomáš Bílek. „Spojování se bude provádět trhacími pracemi. Vrtací vozy navrtají horninu, která se nabije, a pak se provede odpal,“ doplňuje obchodní ředitel stavební firmy Ladislav Štefan. Na vyražení obou rour tunelu bude zapotřebí přes 200 tun trhavin.

Tunel je součástí jihozápadní části okruhu a kromě něj tu vznikne i další, mezi Komořany a Dolními Břežany. Oba tunely pak propojí velký most přes Berounku, Strakonickou silnici a Vltavu. „Dodavatel přišel s návrhem na konstrukční změnu tohoto mostu s tím, že by se vypustilo zavěšení a vznikl by most, který by byl plošší,“ říká o mostu Alois Lichnovský z Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Stavba vnějšího pražského okruhu vázne ale hlavně na severu města, mezi Ruzyní a Horními Počernicemi. Na severovýchodě totiž chybí i zpracování vlivu stavby na životní prostředí. Přitom právě vnější okruh je jednou z priorit nové rady. „Stoprocentně nadřazený dopravní skelet, okruhy; kamiony pryč z Prahy, tranzitní doprava pryč z Prahy,“ to jsou hesla pražského primátora Pavla Béma.

Tato část velkého městského okruhu, tedy mezi Slivencem a dálnicí D1, má být hotova do konce roku 2009. Celý okruh potom v roce 2014.