„Bodové ohodnocení dáme podle toho, jak student vystupuje a plní kritérium,“ uvedla porotkyně České lékárnické komory Iveta Uličná. Aby se porotě výkony soutěžících lépe hodnotily, úkol pro každého studenta zněl stejně: Do lékárny přichází žena, která chce lék na kašel, pro který ji poslala její sousedka. Požaduje konkrétní výrobek známý z reklamy.
Lékárnice by měla zjistit, zda je lék pro pacientku vhodný a nabídnout jí případně něco jiného. „Myslím, že to byla skvělá zkušenost, protože ve škole se s něčím takovým nesetkáme. V podstatě celé naše studium spočívá v neustálém biflování,“ řekla ČT soutěžící studentka Farmaceutické fakulty Kateřina Šemberová.
„Podle názorů veřejnosti někde komunikace lékárníka s pacientem vázne. Studentům chceme ukázat cestu, aby dokázali s pacientem efektivně komunikovat,“ dodal zástupce pořadatele ze Spolku českých studentů farmacie Jan Röder. Mistrovství v lékárenské komunikaci se zúčastnilo dvanáct studentů. Protože ale bylo zájemců mnohem víc, pomohl s výběrem soutěžících písemný test.