Z pražského Žižkova zmizí staletý most

Praha - Dělníci na Žižkově začali rozebírat jeden ze dvou původních železničních mostů, kterým se říká Malá a Velká Hrabovka. Nahradila je nová moderní estakáda tzv. Nového koridoru mířící do tunelu pod Vítkov. S komplikacemi a zpožděním tu musí počítat především řidiči. Až do nedělního odpoledne bude zavřená křižovatka ulic Trocnovské a Husitské.

Ošklivá železná konstrukce z 90. let, která tehdy nahradila původní legendární tzv. „most s nohou“, zmizí a na divadlo Ponec opět zasvítí sluníčko. Zatím se ale lidi a hlavně řidiči musí obrnit trpělivostí, nebo se místu radši úplně vyhnout. Až do nedělního odpoledne bude křižovatka úplně zavřená.

Technik provozu jeřábu Miroslav Švestka informoval, že most bude rozebrán na tři části. Dodal, že silniční i pěší provoz je v bezprostřední blízkosti vyloučen. Velká Hrabovka zůstane stát. Po více než sto letech nahradí těžké kolosy lehká kola. Po mostě povede nová cyklostezka.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla doplnil, že cyklostezka, která po Velké Hrabovce povede, bude památkově chráněná. Ve druhé etapě demolice zmizí opěry mostu - jedna částečně, druhá (směrem k Masarykovu nádraží) úplně. Místo ní bude chodník.

Nový železniční koridor významně proměnil podobu Žižkova i Karlína. Vlaky na něm jezdí už od konce minulého roku. Celá stavba spojující pražské hlavní a Masarykovo nádraží přitom stála téměř deset miliard korun.