„Ocelová konstrukce s ložisky váží asi 40 tun a stavba samotná tady probíhá asi měsíc,“ řekl pro ČT Štěpán Jakeš z projektové kanceláře Topcon Praha. Od konce dubna jsou cestující mezi Světlou a Ledčí nad Sázavou převáženi autobusy. Nemohou tak vystoupit v oblíbené rekreační oblasti Stvořidla na Sázavě, kde vlak zastavuje. „Jsme rádi, že na hlavní turistickou sezonu bude trať otevřena,“ řekla světelská místostarostka Lenka Arnotová (TOP 09) a dodala, že město o ni usilovalo asi 20 let.
Nová ocelová mostní konstrukce s hmotností kolem 36 tun byla do Světlé dopravena v noci na dnešek ze Záboří nad Labem. Zhruba 16 metrů dlouhý a přes pět metrů široký most pak stavbaři z firmy Chádek a Tintěra během dopoledne bez potíží usadili pomocí jeřábu na připravené betonové základy v Lánecké ulici.

Reportáž Radovana Daňka
Přestavbu mostu s náklady do 20 milionů korun zajišťuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Součástí projektu je rekonstrukce přilehlého vlakového nástupiště. Radnice se teď chystá postavit chybějící chodníky v ulici, vydá za ně 1,5 milionu korun. Narovnání silnice v tomto místě zajistí kraj. SŽDC bude letos na Vysočině provádět zřejmě jen dvě investiční akce. Kromě světelského mostu to budou opravy hlučných kolejových brzd v Havlíčkově Brodě. Podle údajů SŽDC z počátku roku budou obě akce stát dohromady 38 milionů korun.
Trať mezi Světlou a středočeským Kácovem funguje od roku 1903. O rekonstrukci mostu v Lánecké ulici usilovala světelská radnice dlouhá léta. Most překlenuje silnici blízko náměstí, nad ním stojí největší městská základní škola. Denně tam chodí stovky dětí - do vozovky pod mostem musely vstupovat v nepřehledném místě. Loni se u mostu stal vážný úraz.
