Podle hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška (ČSSD) se jedná o dlouhodobě připravovaný projekt. „Půjde o kompletní zabezpečení letiště. Jako mezinárodní veřejné letiště totiž musí splňovat nejnovější bezpečnostní standardy,“ uvedl Hašek. Počítá se s investicí ve výši zhruba 250 milionů korun, z toho 170 milionů by mělo jít z evropských fondů.
V areálu letiště by mělo vzniknout několik nových budov včetně nové vstupní haly a modernější hasičské zbrojnice, která kvůli zastaralému stavu už neodpovídá současnému provozu a vytížení tuřanského letiště.
Další renovace objektu však zůstává prozatím otázkou. Detailnější náznaky, na co přesně peníze půjdou, provozovatel letiště a také představitelé kraje totiž úzkostlivě tají. „Skutečnosti ohledně bezpečnostních opatření mezinárodních letišť jsou přísně utajované, proto mohu pouze potvrdit, že takovou investici skutečně chystáme,“ komentoval hejtman. Sdílnější nechtělo být ani vedení letiště. „Dále se k tomu nemohu vyjadřovat, protože celý tento projekt podléhá určitému stupni utajení a detaily nebudou ani do budoucna nikterak zveřejňovány,“ sdělil předseda představinstva letiště Jiří Filip.

Reportáž Gabriely Sluštíkové
Reportáž Gabriely Sluštíkové
Z13: 16.12.2011
Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) o investicích do letiště
Letiště v Brně-Tuřanech od loňského roku významně zvýšilo počet pravidelných mezinárodních linek, jeho vytíženost tak v poslední době roste. Nabídka zahraničních destinací z Brna je teď dokonce největší v historii. Brno má pravidelné spojení s Londýnem, Bergamem-Milánem, Moskvou, od konce března s Petrohradem a letištěm Fiumicino v Římě. Na letní sezonu zavedlo také spojení se španělským Alicante, byla ovšem zrušena linka do chorvatského Zadaru, o kterou nebyl dostatečný zájem ze strany cestujících.
Brněnské letiště v datech
1957 - Státní letiště bylo uvedeno do provozu, sloužilo především pro vojenské účely
1991 - Ukončení vojenského provozu letiště, od ministerstva obrany jej převzala Česká správa letišť
1992 - Zahájen civilní provoz letiště, podána žádost o provozování veřejných mezinárodních linek
1996 - Provedena částečná rekonstrukce odbavovací budovy, dokončena výstavba hasičské stanice 1997 - Na letišti poprvé přistál první velkokapacitní letoun Boeing 747
2002 - Letiště přešlo pod správu akciové společnosti LETIŠTĚ BRNO
2004 - Majitelem letiště se stal Jihomoravský kraj, společnost LETIŠTĚ BRNO ale i nadále zůstala jeho provozovatelem
2006 - Zahájení provozu moderní odbavovací haly za čtvrt miliardy korun, na stavbu částečně přispěla také Evropská unie